PdF:IRJp16 Didaktika 2 - RJ - Informace o předmětu
IRJp16 Didaktika 2 - RJ
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Olga Bobrzyková (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Studenti si osvojí strategie a aktivity pro výuku správné výslovnosti, dále gramatiky a slovní zásoby. Studenti se seznámí s řadou metodických postupů a strategií pro nácvik poslechu a ústního projevu ve výuce ruštiny. Studenti budou informováni o konkrétních aktivitách pro výuku ruštiny u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Student bude schopen aplikovat tyto poznatky ve výuce ruštiny v rámci vlastních mikrovýstupů ve výuce. Studenty budou diskutovány problémy současné učitelské profese, specifické potřeby žáků. Ve skupinové aktivitě navrhnou studenti možný metodický postup ve specifických případech řešených vyučujícím.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen aplikovat získané poznatky ve výuce ruštiny. Konkrétně bude schopný využít a použít vhodné strategie, aktivity a metodické postupy pro výuku správné výslovnosti, gramatiky a slovní zásoby, nácviku poslechu a ústního projevu ve výuce ruštiny. Student také dokáže rozlišit, které metody jsou vhodné pro výuku žáků se specifickými potřebami a tyto metody ve výuce aplikovat.
- Osnova
- Sylabus seminářů:
- 1.-2. Vývoj moderních didaktických směrů, metod a didaktických postupů.
- 3.-4. Dramatické postupy ve výuce ruštiny.
- 5.-6. Testování, práce s chybou a zkoušení v cizojazyčné výuce.
- 7.-8. Sebehodnocení žáka, studenta a učitele.
- 9.-10. Výuka ruštiny u studentů se specifickými vzdělávacími potřebami.
- 11. Začìnající učitel ruštiny v praxi. Zkušenosti vlastní pedagogická praxe.
- 12. Chyby začínajícího učitele ruštináře.
- Literatura
- povinná literatura
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013, 209 s. ISBN 9788020022745. info
- PURM, Radko, Stanislav JELÍNEK a Josef VESELÝ. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Vydání třetí (rozšíře. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, 250 stran. ISBN 8070411740. info
- doporučená literatura
- JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ a Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 345 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 165. ISBN 978-80-210-6682-3. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. 1. vyd. Rudná u Prahy: Editpress, 2001, 196 s. ISBN 8023874829. info
- Výukové metody
- Seminář. Třìdnì diskuse. Mikrovýstupy.
- Metody hodnocení
- Ústní zápočet.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/IRJp16