PdF:IVk126 Odborná praxe souvislá 1 - SA - Informace o předmětu
IVk126 Odborná praxe souvislá 1 - SA
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/1.7. 20 hodin. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit se s vybraným zařízením/organizací, službami, které poskytuje, cílovou skupinou, na kterou se zaměřuje a s prací v oblasti pomáhajících profesí.
Úkolem studentů je seznámit se s činnostmi, metodami a přístupy, které jsou v daném zařízení využívány, provádět zadané činnosti a vytvářet a provádět vlastní aktivity. - Výstupy z učení
- Po ukončení praxe student:
• zná vybrané zařízení a jeho služby, metody práce a přístupy;
• si osvojil nové dovednosti, je schopný vysvětlit specifika práce s vybranou cílovou skupinou a vybrané služby;
• umí popsat povinnosti a kompetence pracovníků v pomáhajících profesí (podle místa a zaměření praxe) a provádět asistentské práce. - Osnova
- přímá speciálněpedagogická (andragogická) a poradenská činnost u dospělých osob se zdravotním postižením, znevýhodněním nebo u seniorů.
- seznámení se zařízením/organizací, cílovou skupinou, pracovníky, poskytovanými službami a metodami práce;
- provádět asistentské práce nebo poradenskou činnost u dospělých osob s postižením, znevýhodněním, seniorů;
- nabízet, vytvářet a provádět vlastní aktivity;
- sledovat metody, které používají pracovníci v daném zařízení/organizaci;
- reflexe vlastní činnosti (vlastní působení, osvojené dovednosti, přínos praxe).
- Literatura
- doporučená literatura
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vydání třetí. Praha: Portál, 2012, 119 stran. ISBN 9788026202219. info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vydání první. Praha: Portál, 2009, 175 stran. ISBN 9788073675820. info
- SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
- Výukové metody
- seznámení s vybraným zařízením a klienty, praktické činnosti, (sebe)reflexe
- Metody hodnocení
- deník z praxe dle pokynů na webových stránkách katedry speciální a inkluzivní pedagogiky, potvrzení o praxi, osobní diskuse a (sebe)reflexe s odpovědnou osobou (garant praxe)
Studenti mají povinnost absolvovat během studia praxe na různých pracovištích a v různých zařízeních.
Doporučeno je seznámení s rezidenčním i nerezidenčním prostředí. - Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Informace o podmínkách praxí: http://www.ped.muni.cz/wsedu/ -- studium -- praxe - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/IVk126