PdF:SPp101 Neurologie - Informace o předmětu
SPp101 Neurologie
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MUDr. Dominika Mišovicová (přednášející), Mgr. Jitka Halešová (zástupce)
doc. MUDr. Hana Ošlejšková, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Halešová (zástupce) - Garance
- doc. MUDr. Hana Ošlejšková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- každé liché pondělí 13:00–14:50 učebna 35
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy oboru neurologie.
- Výstupy z učení
- • Student zná základní pojmy z neurologie pro potřeby speciálních pedagogů;
• umí aplikovat získané poznatky při edukaci žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. - Osnova
- 1. Obecná neurologie
- • Definice a náplň oboru;
- • Anatomie a fyziologie nervového systému;
- • Mozková kůra a kognitivní funkce;
- • Neurologická diagnostika a vyšetření včetně pomocných vyšetřovacích metod;
- 2. Speciální neurologie
- • Neurovývojové poruchy s akcentem na problematiku ADHD a poruch autistického spektra (PAS);
- • Dětské neurózy;
- • Bolesti hlavy;
- • Epilepsie;
- • Ostatní problematika dětské neurologie.
- Literatura
- povinná literatura
- ŠLAPAL, Radomír. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 1996, 42 s. ISBN 8085931176. info
- doporučená literatura
- VÍTEK, Jiří. Medicínská propedeutika pro speciální pedagogy. Úvod do neurologie. Úvod do oftalmologie. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2007, 128 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-154-6. info
- ŠLAPAL, Radomír. Vývojová neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 2007, 53 stran. ISBN 9788073151607. info
- ŠLAPAL, Radomír. Komplexní postoj k léčbě epilepsií na prahu 3. tisíciletí - obecné principy. Causa subita. Praha: I.M.P., 2002, roč. 5, č. 5, s. 224 - 226. ISSN 1212-0197. info
- Výukové metody
- Seminář.
- Metody hodnocení
- Písemný test. Test obsahuje 30 otázek, 70% odpovědí musí být správně.
- Informace učitele
- Podrobné informace sdělí vyučující na začátku semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SPp101