PdF:VIb020 Visual Studio - Course Information
VIb020 Visual Studio
Faculty of EducationAutumn 2019
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (seminar tutor)
Hana Novotná, M.A., Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jana Ovčáčková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D. (seminar tutor)
doc. MgA. Matěj Smetana, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Juřicová
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- VIb020/01: Thu 13:00–15:50 učebna 13, P. Kamenický, J. Nedomová
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Visual Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Arts and Visual Arts for Education (programme PdF, B-VV3S)
- Course objectives
- Úvodní kurz napomáhá studentům se plně seznámit s nabídkou pracoviště a vyučujícím (na výuce spolupracuje více pedagogů) s tvůrčími předpoklady a záměry studentů. Cílem je na podkladě experimentálních úkolů rozvinout produktivní dialog, který se stane základem postupné profilace studentů a komplexnějších tvůrčích projektů.
- Learning outcomes
- Student je schopen: -vlastního tvůrčího výkonu -experimentovat ve své tvorbě, nalézat nové cíle a řešení -prezentovat svou dosavadní tvorbu, vysvětlovat své zkušenosti -uvažovat o svých tvůrčích záměrech a formulovat je
- Syllabus
- prezentace vlastní tvorby
- formulace osobních tvůrčích cílů
- experimentální projekty
- závěrečná przentace
- Literature
- DEMOS, T. J. Decolonizing nature : contemporary art and the politics of ecology. Berlin: Sternberg press, 2016, 296 stran. ISBN 9783956790942. info
- FOSTER, Hal, Rosalind E. KRAUSS, Yve-Alain BOIS, B. H. D. BUCHLOH and David JOSELIT. Umění po roce 1900 : modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Translated by Josef Hrdlička - Irena Ellis - Jitka Sedláčková - Jana Hlávko. Druhé, rozšířené vydán. V Praze: Slovart, 2015, 816 stran. ISBN 9788073919757. info
- POSPISZYL, Tomáš. Asociativní dějepis umění : poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film). Vydání první. Praha: Tranzit.cz, 2014, 207 stran. ISBN 9788087259283. info
- ZÁLEŠÁK, Jan. Past future. Vydání první. [Brno]: VUT v Brně, Fakulta výtvarných umění, 2013, 119 stran. ISBN 9788087259207. info
- ZÁLEŠÁK, Jan. Umění spolupráce (The Art of Collaboration). Praha - Brno: Akademie výtvarných umění - Masarykova univerzita, 2011, 292 pp. Edice VVP AVU sv. 4. ISBN 978-80-210-5707-4. URL info
- POSPISZYL, Tomáš. Srovnávací studie. Vyd. 1. Praha: Fra, 2005, 179 s. ISBN 808660327X. info
- Vizuální teorie : současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. Edited by Ladislav Kesner, Translated by Lucie Vidmar. 2. rozš. vyd. Jinočany: H&H, 2005, 372 s. ISBN 8073190540. info
- RUHRBERG, Karl. Umění 20. století. Edited by Ingo F. Walther. Praha: Slovart, 2004, 840 s. ISBN 8072095218. info
- Primary documents : a sourcebook for Eastern and Central European art since the 1950s. Edited by Laura J. Hoptman - Tomáš Pospiszyl - Il‘ja Iosifovič Kabakov - Ma. New York: Museum of modern art, 2002, 375 s. ISBN 0870703617. info
- Před obrazem : antologie americké výtvarné teorie a kritiky. Edited by Tomáš Pospiszyl, Translated by Věra Chase - Ruben Pellar. 1. vyd. Praha: OSVU, 1998, 189 s. ISBN 8023812966. info
- Teaching methods
- diskuze, prezentace, individuální a skupinové tvůrčí projekty
- Assessment methods
- Student prezentuje svou práci a odevzdá ji v požadovaném množství a kvalitě.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2019, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2019/VIb020