PdF:VV8BP_OPx Oborová praxe výtvarné výchovy - Informace o předmětu
VV8BP_OPx Oborová praxe výtvarné výchovy
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/1. praxe. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Bc. Lucie Hájková, Ph.D. (cvičící), Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (zástupce)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Student se seznámí s praktickou částí fungování instituce a tyto znalosti následně uplatní ve své vlastní praxi.
Student bude schopen pomáhat učiteli při výuce výtvarné výchovy.
Student bude schopen realizovat v hodině výtvarné výchovy vlastní aktivitu. - Výstupy z učení
- Student se seznámí s praktickou částí fungování instituce a tyto znalosti následně uplatní ve své vlastní praxi.
Student bude schopen pomáhat učiteli při výuce výtvarné výchovy.
Student bude schopen realizovat v hodině výtvarné výchovy vlastní aktivitu. - Osnova
- 1. náslechy a pomoc učiteli v hodinách VV
- 2. konzultace vlastní aktivity s učitelem
- 3. realizace vlastní aktivity ve výuce VV pod dohledem učitele
- Literatura
- DAVID, Jiří. Století dítěte a výzva obrazů : (eseje). 2., rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 351 s. ISBN 9788021045934. info
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. 1. vyd. Praha: Triton, Nakladatelství MU, 2005, 290 s. Spisy Pedagogické fakulty MU č. 96. ISBN 80-7254-705-4. info
- Výukové metody
- Praxe v instituci, konzultace s učitelem v instituci, konzultace
- Metody hodnocení
- - účast na 7 hodinách VV
- realizace vlastní aktivity v hodině VV, samostatné vedení této hodiny pod dohledem učitele
- zpracování těchto hodin do formy prezentace, která se po slovní obhajobě odevzdá z flash disku na termínu zápočtu ve zkouškovém období
Náležitosti prezentace:
- představení školy a třídy, kde byla praxe realizována
- představení 7 náslechových aktivit (hodin) s fotodokumentací
- představení vlastní aktivity s fotodokumentací
- reflexe výukového stylu učitele, praktického průběhu náslechových hodin
- reflexe vlastní aktivity
- závěrečná reflexe celé praxe - Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/warts/praxe/web_praxe_2008/index.html
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/VV8BP_OPx