PdF:AJ4401 Didaktika anglického jazyka 1A - Informace o předmětu
AJ4401 Didaktika anglického jazyka 1A
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ4401/01: Út 18:00–19:50 učebna 11, L. Nepivodová
AJ4401/02: Út 16:00–17:50 učebna 11, L. Nepivodová - Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Students will:
-develop and consolidate their knowledge of ELT principles which are based on the concept of the communicative approach in foreign language education
-analyze and adjust teaching materials
-try out various methods and techniques in microteaching sessions and they will evaluate their efficiency
-choose appropriate tools and methods to measure their prospective learners´ progress
-use their teaching portfolio for reflection on their professional development - Výstupy z učení
- At the end of the course students will:
-be able to use methods and techniques to teach language systems and skills which will be based on the communicative language teaching methodology,
-be able to justify the use of the methods and techniques with the reference to theory,
-choose,critically evaluate and adjust teaching resources and authentic materials for their lessons,
-raise their awareness of learners´ assessment and will choose an appropriate assessment techniques for different purposes,
-be able to use a range of assessment tools to find out about their learners´progress,
-compile their teaching portfolio as an ongoing task,
-reflect their professional development using their teaching portfolio. - Osnova
- 1. Introduction. Group formation activities. Revising and recycling.
- 2. Teaching vocabulary.
- 3. Practising vocabulary.
- 4. Teaching grammar.
- 5. Practising grammar.
- 6. Teaching and practising pronunciation.
- 7. Lesson planning.
- 8. Productive skills - teaching speaking.
- 9. Productive skills - teaching writing.
- 10. Receptive skills - teaching listening.
- 11. Receptive skills - teaching reading.
- 12. Integrating skills.
- 13. Discussion with portfolios.
- Literatura
- povinná literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- neurčeno
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying - Metody hodnocení
- 1 Attendance (80%) and participation in discussions.
2 Microteaching
3 Portfolio
4 Teaching practice task - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/AJ4401