PdF:FC5016 Hygiena školního prostředí - Informace o předmětu
FC5016 Hygiena školního prostředí
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/2. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Štěpán Svoboda (pomocník), Štěpán Svoboda (zástupce)
RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC5016/Kombi01: So 10. 10. 14:00–15:50 učebna 6, So 31. 10. 14:00–15:50 učebna 6, So 12. 12. 10:00–11:50 učebna 4, So 19. 12. 12:00–13:50 učebna 6, A. Bayerová, J. Svobodová
FC5016/Prez01: Po 16:00–17:50 laboratoř 80, A. Bayerová, J. Svobodová - Předpoklady
- Cílem evropské strategie výzkumu vztahu prostředí a zdraví je snížit zátěž populace škodlivými faktory prostředí a redukovat rizika se zvláštním zřetelem na vnímavou dětskou populaci. Předmět je věnován fyzikálně-technickým parametrům vnitřního prostředí školních budov.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Hygiena školního prostředí představuje soubor limitů základních parametrů, charakterizující pohodu žáka i učitele při výuce. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o fyzikální problematice hygieny a kvality školního prostředí. Jde o to, aby student byl schopen objektivního posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu. Předmět umožní také praktické ukázky jak zjišťovat hodnoty dotčených parametrů a jak lze jednoduchými způsoby tyto parametry ovlivnit.
- Výstupy z učení
- Seminář má ráz úvodních kapitol do problematiky, podmínkou úspěšného absolvování bude výstup před ostatními či sepsání krátkého pojednání na téma, které si posluchač zvolí z předloženého seznamu témat.
- Osnova
- 1.Fyzikální parametry ovlivňující školní prostředí
- 2.Tepelná pohoda
- 3.Světelná pohoda
- 4.Akustika učeben
- 5.Vnější hluk
- 6.Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků
- 7.Posouzení hygieny školního prostředí ve vybraném objektu
- Literatura
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- Přednáška má ráz úvodu do problematiky, podmínkou úspěšného absolvování kurzu bude sepsání krátkého pojednání na téma, které si posluchač zvolí z předloženého seznamu témat.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/FC5016