PdF:GPm011 Slovesné aktivity v galerii - Informace o předmětu
GPm011 Slovesné aktivity v galerii
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (přednášející)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- každou sudou středu 10:00–13:50 kancelář vyučujícího
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-GAL2S) (2)
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Dr. Fišer: Výběrový seminář zaměřený na rozvoj základních dovedností důležitých:;
1. pro práci galerijního pedagoga s návštěvníky galerie za využití tvůrčího psaní;
2. pro tvorbu odborných textů různých žánrů, zejména recenze, eseje, textu k výstavě, tiskové zprávy, výkladového textu o artefaktu, event. studie.
Seminář je koncipován jako katalog metod a technik pro jednotlivé fáze psaní o výtvarném díle, o umlěci, o výstavě, o uměleckém prožitku z díla a výstavy, o koncepci expozice a její propagaci, recepci, o odborné i mediílní reflexi expozice a umělce. - Výstupy z učení
- Student bude schopen využít znalosti tvůrčího psaní v roli galerijního pedagoga. Znalosti bude aplikovat v odborných textech. Seznámí se jednotlivými technikami psaní.
- Osnova
- Výběr cvičení a technik: hledání tématu, přeformulování textu, krácení textu, metody oponentury a kritického hodnocení, metody kolektivní revize ad., využití výtvarných technik pro odborné a publicistické psaní.
- Literatura
- doporučená literatura
- HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
- FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 226 s. ISBN 978-80-210-6121-7. info
- neurčeno
- Graeme, H. (2015). Creative writing and education. Channel View Publications Ltd.
- KŘÍSTEK, Michal. Stylistika a stylizace odborného textu v rámci vysokoškolského studia. Fišer, Z. (red.). In Tvůrčí psaní klíčová kompetence na vysoké škole. Brno: Doplněk, 2005, s. 144-147. ISBN 80-7239-182-8. info
- KAHN, Norma B. Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Translated by Hana Kašparovská. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 149 s. ISBN 80-7178-443-5. info
- Výukové metody
- praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Dr. Fišer: Požadavky k zápočtu: portfolio obsahující autorský soubor textů a artefaktů vytvořených v rámci semináře, aktivní účast v kursu. Termín odevzdání: do konce semestru v tištěné, resp. elektronické podobě.
- Informace učitele
- Výuka semináře GPm011 Slovesné aktivity v galerii probíhá blokově.
Výuka probíhá v PS 2020 on-line v prostředí MS Teams, v případě zrušení vládních a rektorátních nařízení v brněnských galeriích.
V PS 2020 následovně:
každou sudou středu 10:00–13:50 (14. 10., 11. 11., 25. 11. a 9. 12.), tj. 4x v semestru.
Stududentky pozve vyučující hromadným e-mailem s přístupovým kódem do skupiny videokonference - výuky v MS Teams.
Pro potřeby rychlého kontaktu tel. číslo na vyučujícího:
776841665.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/GPm011