PdF:HV3BP_OPx1 Oborová praxe 1 - Informace o předmětu
HV3BP_OPx1 Oborová praxe
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Daniela Taylor, Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je se seznámit profesními kompetencemi na dvou odlišných vzdělávacích stupních v oboru. Jedná se o souvislou týdenní praxi. Celkem jde o 6 hodin praxe – náslechů. Díky observaci na vybraných školách má student možnost hlouběji porozumět tomu, co obnáší práce učitele HV v odlišných vzdělávacích stupních. Student má v rámci předmětu možnost propojovat teoretické poznatky získané v kurzech pedagogiky, psychologie a studovaného oboru s praktickými zkušenostmi a prohloubit reflektivní a sebereflektivní dovednosti potřebné k práci učitele.
- Osnova
- V rámci oborové praxe studenti absolvují minimálně 6 náslechů ve školách dvou odlišných vzdělávacích stupňů. Na výběr mají následující vzdělávací instituce: Mateřské školy; Základní školy – I. a II. stupeň; Střední školy; Základní umělecké školy; Konzervatoř či volnočasová střediska – např. Lužánky středisko volného času. Studenti během své oborové praxe vypracují podrobné písemné záznamy, které po vykování praxe poskytnou k náhledu. Studenti mají za úkol zaznamenat do svých deníků z praxe co nejvíce informací k probíranému učivu, metodám, stylu výuky, použitým pomůckám a učebním materiálům či vybavení učeben. Také se mohou vyjádřit k celkové atmosféře třídy či vystupování a vyjadřování učitele. Mohou si zaznamenat si pozitivní i negativní postřehy, popřípadě návrhy jak by identifikovaný problém sami řešili.
- Literatura
- doporučená literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Jiří Foltýn. Šesté, rozšířené a př. Praha: Portál, 2013, 562 stran. ISBN 9788026203674. info
- neurčeno
- FUKAČ, Jiří, Jiří VYSLOUŽIL a Petr MACEK. Slovník české hudební kultury. 1. vyd. Praha: Editio Supraphon, 1997, 1035 s. ISBN 80-7058-462-. info
- Výukové metody
- 6 náslechů ze dvou vzdělávacích stupňů dle vlastního výběru studentů.
- Metody hodnocení
- Předložení vypracovaného deníku z praxe k náhledu vyučující předmětu v daném termínu.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/HV3BP_OPx1