PdF:IVc610 První pomoc - Informace o předmětu
IVc610 První pomoc
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- MUDr. Petr Jemelík (přednášející), Bc. Matúš Mader (zástupce)
Bc. Matúš Mader (přednášející)
Mgr. Vendula Sunková (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 19. 12. 9:00–14:50 učebna 41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Behaviorální technik - akreditovaný kvalifikační kurz (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- První pomoc představuje soubor opatření, která slouží k bezprostřední pomoci při náhlém ohrožení zdraví. Cílem předmětu je seznámit účastníky kurzu s jednotlivými stavy ohrožujícími zdraví a život pacientů/klientů a se zásadami poskytování neodkladné první pomoci.
- Výstupy z učení
- Absolvent bude schopen pojmenovat rizika spojená s poskytováním první pomoci a vyjmenovat život zachraňující úkony. Dále pak popsat možnosti rozlišení bezvědomí se zachovalými životními funkcemi a stavem, kdy je nezbytné zahájení kardiopulmonální resuscitace. Absolvent bude schopen prakticky provádět resuscitaci dospělého, dítěte a kojence, prakticky provádět zástavu krvácení, rozpoznat z mechanizmu úrazu závažnost možného poškození organizmu a adekvátně reagovat, ošetřit typická poranění pohybového aparátu, ošetřit poškození organizmu teplem a chladem a vypudit cizí těleso při jeho aspiraci technikou v závislosti na věku pacienta/klienta.
- Osnova
- zásady poskytování první pomoci
- stavy ohrožující zdraví postiženého
- zhodnocení situace a stavu postiženého
- první pomoc u neodkladných stavů úrazového a neúrazového charakteru
- stavy ohrožující život postiženého
- poruchy základních životních funkcí a indikace k provádění neodkladné resuscitace (KPR) u dospělých a u dětí
- praktický nácvik na modelu
- Výukové metody
- přednáška, seminář, skupinové diskuse, praktické aktivity
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné ukončení kurzu má student nejméně 80% docházku. Požadavky: odevzdání úkolů z četby odborných textů do ISu a jejich schválení vyučujícím – samostatná četba dle tématu semináře, splnění úkolů k četbě, aktivní zapojení do výuky, prezentace ve výuce, závěrečný test.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/IVc610