PdF:ASPG_004 Teaching methods in natural sc - Course Information
ASPG_004 Teaching methods in natural science
Faculty of EducationAutumn 2021
- Extent and Intensity
- 0/8/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Dana Jakubjanská, DiS.
Supplier department: Department of Social Education – Faculty of Education - Timetable
- Sat 9. 10. 9:00–12:50 učebna 37, Fri 5. 11. 9:00–12:50 učebna 37
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Teaching assistant qualification (programme PdF, C-CV)
- Course objectives
- Student si osvojí základní výukové metody, které se vztahují k výuce matematiky. Seznámí se s didaktickými metodami a bude schopen je aplikovat v práci se žákem. Naučí se využívat pomůcky k přirozenému osvojování matematických poznatků a k lepší možnosti individuálního přístupu k žákům. Student si vytvoří soubor didaktických metod, které bude schopen popsat, analyzovat a interpretovat. Současně se bude zabývat pedagogickou didaktickou prací s žáky, kteří pocházejí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
- Learning outcomes
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- popsat a vysvětlit aktivizující metody v matematice, vedoucí k neformálnímu vzdělávání
- popsat práci s vybranými pomůckami
- navrhnout a vyrobit didaktickou pomůcku do hodiny matematiky - Syllabus
- Didaktické metody
- ● Praktické použití didaktických metod ve třídě
- ● Práce se žáky, komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga z pohledu didaktiky.
- ● Individuální práce asistenta pedagoga se žákem ve třídě
- ● Práce se žákem v rámci aktivního doučování
- ● Využití pomůcek ve výuce matematiky
- Literature
- recommended literature
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení (Didactics of mathematics with a focus on specific learning disorders). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 194 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 2. ISBN 978-80-210-8673-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8673-2017. Munishop info
- KAUL, Claus-Dieter and Christiane WAGNER. Montessori konkrétně : příručka celostního vzdělávání dětí : nápady pro praxi. První vydání v českém j. Praha: Maitrea, 2015, 74 stran. ISBN 9788075000552. info
- Teaching methods
- přednáška, workshop, seminární práce
- Assessment methods
- aktivní účast na workshopu, odevzdání seminární práce dle požadovaných kritérií
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Autumn 2021, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2021/ASPG_004