PdF:ISPk03 Podpůrná opatření pro žáky se - Informace o předmětu
ISPk03 Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 konzultace. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kateřina Štrausová, DiS. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 15. 10. 8:00–11:50 učebna 55
- Předpoklady
- 75 % účast, tvorba případové studie žáka se SVP na podpůrná opatření
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: vysvětlit a popsat stupně podpůrných opatření u žáků se zdravotním postižením, které se poskytují v běžných základních školách v rámci inkluzivního vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Očekávané výstupy: - student je schopen vysvětlit a popsat stupně podpůrných opatření u žáků se SVP - student je schopen sestavit případovou studii žáka s využitím podpůrných opatření na základní škole hlavního vzdělávacího proudu
- Osnova
- • Novela školského zákona • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění • Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti
- Literatura
- povinná literatura
- • BASLEROVÁ, P. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky se zrakovým postižením. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3051-5.
- • VALENTA, M. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3055-3
- • VRBOVÁ, R. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s narušenou komunikační schopností. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3056-0
- • ČADOVÁ, E. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3052-2.
- • POTMĚŠIL, M. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky se sluchovým postižením. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3053-9
- • ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb, Část II. Diagnostické domény pro žáky s poruchou autistického spektra. Olomouc: PdF UP, 2012. ISBN 978-80-244-3054-6.
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 186 s. ISBN 978-80-210-6221-4. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 146 s. ISBN 8021038195. info
- Výukové metody
- seminář, teoretické prezentace, diskuse
- Metody hodnocení
- Případová studie.
- Informace učitele
- Literatura bude v každém semestru přednášejícím upřesněna.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/ISPk03