PdF:SO525 Playback divadlo - Informace o předmětu
SO525 Playback divadlo
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 2 dny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (přednášející)
Petra Ludvová Hašková, DiS. (pomocník) - Garance
- Mgr. Veronika Michovská, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SO525/01: Pá 25. 11. 9:00–17:50 učebna 19, Pá 9. 12. 9:00–17:50 kancelář vyučujícího, V. Michovská
- Předpoklady
- SO_DV Projekty DV
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP)
- Cíle předmětu
- Předmět studenty seznamuje s metodou playback divadla, které je jedním z aplikovaných divadel používaných mimo jiné i v pedagogických a pomáhajících profesích. Jeho cílem je otevírat individuální příběhy diváků a převádět je skrz improvizaci herců do sociální roviny, interaktivně tak sdílet individuální i společenskou zkušenost. Předmět zahrnuje improvizační techniky, práci s příběhy a facilitace herců a diváků. Playback divadlo je zároveň přiblíženo teoretickým a historickým zázemím.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student umět:
- definovat základní pojmy playback divadla;
- popsat cíle playback divadla;
- shrnout zahraniční přístupy a dění kolem playback divadla, - plánovat možnosti využití playback divadla s různými cílovými skupinami;
- fungovat v týmu playback divadla a znát zákonitosti jednotlivých forem, aplikovat jednotlivé formy playback divadla v sociálně-pedagogické praxi. - Osnova
- Vznik a historie playback divadla (PT),
- definování PT ve vztahu k dalším směrům aplikovaných divadel,
- zahraniční školy PT a další inspirace,
- možnosti využití PT,
- český kontext playback divadla,
- smysl rituálu v PT,
- průvodce v PT,
- červená nit příběhů,
- herci v PT,
- hudebník v PT,
- krátké formy PT,
- dlouhé formy PT,
- stavba PT herecké skupiny a představení PT,
- představení a zpětná vazba.
- Literatura
- doporučená literatura
- SALAS, Jo. Improvising Real Life. NY: Tusitala Publishing, 1993. ISBN 978-0-9642350-9-0
- Výukové metody
- Přednáška, propojení zvuku a pohybu, improvizace, práce s příběhem konkrétního člověka, krátké formy, dlouhé formy, facilitace, zpětná vazba
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na výuce, závěrečné představení, zpětná vazba, skupinový rozbor práce, diskuze. zápočet
- Informace učitele
- SALAS, Jo. Improvising Real Life. NY: Tusitala Publishing, 1993. ISBN 978-0-9642350-9-0
FOX, Hannah. Zoomy Zoomy. NY: Tusitala Publishing, 2010. ISBN 978-0-9642350-8-3
FOX, Jonathan. Acts of Service. NY: Tusitala Publishing, 1994. ISBN 978-0-9642350-0-7
Web mezinárodní playback sítě:
http://www.playbacknet.org/drupal/iptn/resources - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SO525