PdF:SZc055 Reflexe praxe 1 – učitel - Informace o předmětu
SZc055 Reflexe praxe 1 – učitel
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/0/.8. 18 hodin. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dana Veselá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Julie Grombířová (pomocník) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZc055/Kombi01: Pá 20. 10. 8:00–11:50 učebna 41, Pá 10. 11. 8:00–12:50 učebna 41, Pá 1. 12. 8:00–11:50 učebna 41, Pá 8. 12. 8:00–12:50 učebna 41, P. Svojanovský
SZc055/Kombi02: Pá 20. 10. 8:00–11:50 učebna 42, Pá 10. 11. 8:00–12:50 učebna 42, Pá 1. 12. 8:00–11:50 učebna 42, Pá 8. 12. 8:00–12:50 učebna 42, D. Veselá
SZc055/Kombi03: Pá 20. 10. 8:00–11:50 učebna 37, Pá 10. 11. 8:00–12:50 učebna 37, Pá 1. 12. 8:00–11:50 učebna 37, Pá 8. 12. 8:00–12:50 učebna 38, J. Bradová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe a pomoci jim prohloubit sebe-reflektivní dovednosti ve vztahu ke své učitelské praxi (orientace na učitele).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student dokáže: - otevřeně sdílet zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - reflektovat zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - cíleně využívat sebereflexi jakožto nástroj profesního učení; - lépe uchopovat podstatné aspekty pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři.
- Osnova
- osvojování sebereflexe jakožto nástroje profesního učení
- Literatura
- doporučená literatura
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- různé formy skupinové diskuse
- Metody hodnocení
- • aktivní účast v semináři (100%); • plnění úkolů a jejich odevzdání v dohodnutých termínech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/SZc055