TIc023 3D grafika

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
12 hodin + 14 hodin e-learningu. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (přednášející)
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Kučera (cvičící)
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat praktické dovednosti při tvorbě 3D grafiky na PC s využitím vhodného software (Cinema4D a další doplňkový software). Vytvořené scény, modely a další prvky je možné využít i pro výukové účely v prostředí základních škol.
Výstupy z učení
Na konci předmětu bude student znát: - 3D grafika a modelování - Polygonové modelování - Materiály a textury - Osvětlení a objekty scény - Základy animace a renderingu
Osnova
  • 1. 3D grafika a modelování 2. Polygonové modelování 3. Materiály a textury 4. Osvětlení a objekty scény 5. Základy animace a renderingu
Literatura
  • Cinema 4D beginner's guidemodel, animate, and render like a pro. Edited by Jen Rizzo. Birminghan, UK: Packt Pub., 2012, iii, 256 p. ISBN 9781849692151. info
  • Cinema 4D R13 cookbookelevate your art to the fourth dimension with Cinema 4D. Edited by Michael Szabo. Birmingham: Packt Pub., 2012, iv, 498 p. ISBN 9781849691871. info
Výukové metody
cvičení, samostatná práce
Metody hodnocení
projekt
Informace učitele
http://wrack.ped.muni.cz/elearning
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.