PdF:AJc224 Výuková praxe - Informace o předmětu
AJc224 Výuková praxe
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Petra Pašalov (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Students who do not teach English on regular basis will observe 5 lessons and teach 3 lessons at a lower-secondary school. Students who teach English on regular basis will document their teaching in their teaching journal.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy – způsobilost vyučovat další předmět (program PdF, C-CV)
- ZS1 Anglický jazyk pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Students are expected to teach a minimum of 3 lessons at a lower-secondary school. They will keep a record of their teaching in teaching journals with lesson plans and reflection, if possible also with peer feedback.
Course objectives:
to provide students with an opportunity to try out new teaching techniques;
to allow students to experience real teaching situations;
to provide students with an opportunity to evaluate their teaching and make suggestions for future development;
to help students develop their teaching style;
to encourage reflection, self-evaluation and effective planning. - Výstupy z učení
- By the end of the course students will be able to:
- approach and deal with real teaching situations;
- evaluate their teaching and make suggestions for their future development;
- develop their teaching style;
- reflect on and evaluate their teaching. - Osnova
- 1. Lesson planning and preparation
- 2. Teaching and reflection
- 3. Analysis
- 4. Action plan
- 5. Final self-evaluation
- Literatura
- doporučená literatura
- O'LEARY, Matt. Classroom observation : a guide to the effective observation of teaching and learning. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020, xix, 242. ISBN 9781138641914. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- neurčeno
- WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
- Výukové metody
- Planning and delivery of lessons, teaching practice, reflection, self-assessment.
- Metody hodnocení
- Students will submit the required materials to their tutor:
teaching journal with lesson plans and reflection on their teaching
feedback given to a peer/colleague, feedback got from a peer/colleague
Lesson preparation
Lesson delivery
Lesson reflection and evaluation - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?id=54273
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJc224