AJc224 Výuková praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Petra Pašalov (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Students who do not teach English on regular basis will observe 5 lessons and teach 3 lessons at a lower-secondary school. Students who teach English on regular basis will document their teaching in their teaching journal.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students are expected to teach a minimum of 3 lessons at a lower-secondary school. They will keep a record of their teaching in teaching journals with lesson plans and reflection, if possible also with peer feedback.
Course objectives:
to provide students with an opportunity to try out new teaching techniques;
to allow students to experience real teaching situations;
to provide students with an opportunity to evaluate their teaching and make suggestions for future development;
to help students develop their teaching style;
to encourage reflection, self-evaluation and effective planning.
Výstupy z učení
By the end of the course students will be able to: - approach and deal with real teaching situations;
- evaluate their teaching and make suggestions for their future development;
- develop their teaching style;
- reflect on and evaluate their teaching.
Osnova
  • 1. Lesson planning and preparation
  • 2. Teaching and reflection
  • 3. Analysis
  • 4. Action plan
  • 5. Final self-evaluation
Literatura
    doporučená literatura
  • O'LEARY, Matt. Classroom observation : a guide to the effective observation of teaching and learning. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020, xix, 242. ISBN 9781138641914. info
  • GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
    neurčeno
  • WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
Výukové metody
Planning and delivery of lessons, teaching practice, reflection, self-assessment.
Metody hodnocení
Students will submit the required materials to their tutor:
teaching journal with lesson plans and reflection on their teaching
feedback given to a peer/colleague, feedback got from a peer/colleague
Lesson preparation
Lesson delivery
Lesson reflection and evaluation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?id=54273
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJc224