PdF:IAJp23 Výuková praxe 5A - AJ - Informace o předmětu
IAJp23 Výuková praxe 5A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp23/01: Po 14:00–15:50 učebna 55, J. Chocholatá
- Předpoklady
- IAJp11 Souborná zkouška z AJ
primary school experience - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This course will help the students to apply the principles of TEYL. They will observe and analyse examples of teaching practice. They will prepare materials for teaching and pilot them in the lessons. They will learn how to give constructive feedback to their peers.
Aims:
to support confidence in teaching in YL classes
to reflect on one´s teaching
to accept and give constructive feedback
to plan lessons and activities collaboratively and individually - Výstupy z učení
- Students will be able to plan for, design, critically evaluate and deliver individual activities. They will be able to plan a whole lesson withing a framework of a long-term plan. They will be able to take into account the different types of syllabi suited for young and very young learners, prepare a long-term plan and several lessons in detail which they will teach to a group of children.
- Osnova
- Reflecting on and analysing one´s strengths and weaknesses in teaching
- Analysing examples of good as well as weak teaching practice
- Giving constructive feedback
- Observing real lessons
- Collaborative planning
- Practising teaching
- Literatura
- doporučená literatura
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- GOWER, Roger a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. 1st ed. Oxford: Heinemann, 1983, 188 s. ISBN 0-435-28995-0. info
- Výukové metody
- microteaching, observations, discussions, presentations, reading in preparation for class discussion
- Metody hodnocení
- Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions
Assessment (continuous, formative):
Active participation in the sessions
A shared-reading project for children, active participation in the planning, preparation and event as well as evaluation. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2236
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJp23