PdF:IVc403 ABA přístupy - nové dovednosti - Informace o předmětu
IVc403 Behaviorální přístupy v pedagogické praxi II - učení nových dovedností
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2.7. 32 hodin. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Lucie Mudroch Lukášová, M.Sc. (přednášející)
Mgr. Lucie Vozáková (přednášející)
Bc. Matúš Mader (pomocník)
Mgr. Lenka Žáková (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 21. 9. 9:00–16:50 učebna 76, So 5. 10. 9:00–16:50 učebna 76, So 2. 11. 9:00–16:50 učebna 76, So 23. 11. 9:00–16:50 učebna 76
- Předpoklady
- Účastník by měl mít teoretické znalosti o aplikované behaviorální analýzy, ideálně by za sebou měl mít kurz behaviorálního technika.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16 - Cíle předmětu
- Předmět je veden behaviorálními analytičkami s mezinárodní certifikací BCBA (Board Certified Behavior Analyst), které ve své praxi pracují s dětmi s neurovývojovou poruchou. Cílem předmětu je představit studentům vybrané behaviorální postupy, které lze využít při rozvoji komunikačních dovedností a při intervenci zaměřené na chování. Předmět se profiluje převážně prakticky na nácvik základních dovedností a technik užívaných u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci behaviorálních intervencí v domácím prostředí, ve škole nebo v centrech rané intervence.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování kurzu schopen:
měřit a zaznamenávat data o chování a učení dítěte a provádět jejich jednoduchou analýzu
aplikovat základnípravidla a postupy behaviorálníanalýzy při přímé práci s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
navrhnout řešení v situacích s méně závažným problémovým chováním - Osnova
- 1) Párování, komentování, budování motivace
- 2) Učení mandů a NET
- 3) ITT (intenzivní učení dovedností)
- 4) Sebeobsluha
- Literatura
- povinná literatura
- BARBERA, Mary Lynch a Tracy RASMUSSEN. Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami. 4. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 207 s. ISBN 978-80-210-9212-9. info
- COOPER, John O., Timothy E. HERON a William L. HEWARD. Applied behavior analysis. Second edition. Harlow: Pearson, 2014, iv, 751. ISBN 9781292023212. info
- Výukové metody
- seminář, workshop
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na praktických seminářích, celosemestrální video-úkol, kolokvium
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: semestrální praktický úkol
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IVc403