IVc611 Protection and Support of Public Health - Selected Topics

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/.4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Teacher(s)
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D. (lecturer)
Bc. Matúš Mader (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Supplier department: Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education
Timetable
Fri 15. 11. 9:00–12:50 učebna 50
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Ve zdravotnických, sociálních zařízeních i v přirozeném prostředí pacienta se behaviorální technik při výkonu svého povolání setkává s pacienty/klienty s rozmanitými typy postižení a s různým rizikem vzniku dalších onemocnění, včetně onemocnění infekčních. Nezbytným předpokladem prevence vzniku a šíření infekčních onemocnění je znalost základních principů a požadavků na provoz zdravotnických zařízení. Cílem předmětu je seznámit účastníky kurzu se základy ochrany veřejného zdraví a zásadami bezpečnosti práce ve zdravotnickém zařízení.
Learning outcomes (in Czech)
Absolventi předmětu porozumí a budou schopni vysvětlit určení hlavních determinant zdraví, způsobů jejich kontroly a modifikování pro ochranu veřejného zdraví, budou znát hlavní faktory životního podporující a poškozující zdraví, znát původce a možnosti šíření infekčních onemocnění v pracovním prostředí, hlavní faktory prevence, hygienické normy a limity. Absolventi dokáží dodržovat principy a zásady ochrany veřejného zdraví a zásadami bezpečnosti práce ve zdravotnickém zařízení.
Syllabus
  • Factors affecting health.
  • Health risks from living and working environment and the possibility of protection against negative effects.
  • Infections, epidemics, their forms and prevention, hygiene and occupational safety at risk of infection.
Literature
    required literature
  • KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 3. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 258 stran. ISBN 9788021057630. info
    recommended literature
  • ZUCHOVÁ, Barbora, Radek TURIN, Martin SEBERA, Zdeňka KUBÍKOVÁ a Petr ZAORAL. První pomoc. Elportál, Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISSN 1802-128X.
  • ZUCHOVÁ, Barbora. Základní postupy neodkladné resuscitace - Guidelines 2005. Elportál, Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISSN 1802-128X.
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář, skupinové diskuse
Assessment methods (in Czech)
Pro úspěšné ukončení kurzu má student nejméně 80% docházku. Požadavky: odevzdání úkolů z četby odborných textů do ISu a jejich schválení vyučujícím – samostatná četba dle tématu semináře, splnění úkolů k četbě, aktivní zapojení do výuky, závěrečný test.
Language of instruction
Czech
Study support
https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/SP3000/index.qwarp?fakulta=1441;obdobi=9464;predmet=1578358
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2019, autumn 2020, Autumn 2021, Spring 2022, Autumn 2022, Autumn 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/IVc611