PSVP_Mod12 Monitoring and Evaluation of Educational Counseling

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
PSVP_Mod12/KombiPred01: Fri 15. 11. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit účastníky se specifickými metodami a postupy, využívanými k monitorování a evaluaci činnost výchovného poradce a v širším smyslu poradenského působení školy.
Syllabus (in Czech)
  • Monitorovací schéma školy a spolupráce s vedením školy při procesu autoevaluace
  • Základní pojmy – evaluace a hodnocení, autoevaluace, sebehodnocení, interní a externí evaluace systému práce výchovného poradce. Smysl a podstata evaluace a evaluačních procesů a jejich vazba na aktuálně platnou legislativu. V souvislosti s autoevaluačními procesy vysvětlit pojmy oblast, cíl, kritérium, indikátor, metody, pravidla při jejich používání v praxi.
  • Vztah dosahovaných výsledků a plánu práce výchovného poradce. Obsah spolupráce s vedením školy, řízení kvality výchovného poradenství a její místo v systému řízení školy.
  • Metody shromažďování informací pro proces monitorování a evaluace
  • Pojem monitorování jako proces průběžného a systematického shromažďování a zpracovávání dat o průběhu realizace plánu práce výchovného poradce.
  • Pravidla a zákonitosti používání základních metod shromažďování informací: pozorování, rozhovor, obsahová analýza edukačních produktů žáků, dotazník, diskuse, inscenační metody, anketa, analýza SWOT, hospitace apod.
  • Jak pracovat s informacemi a daty z monitorovacího, evaluačního a autoevaluačního procesu
  • Analýza zjištěných dat a celkového stavu, jejich vyhodnocení. Posouzení z hlediska stanovených cílů. Vyhodnocení silných a slabých stránek, konkretizace zjištěných výsledků, vysvětlení příčin zjištěných výsledků, přijetí konkrétních opatření. Stanovit kdo, kdy a jak bude informován o přijatých opatřeních a jakými novými úkoly bude pověřen.
  • Typy monitorovacích a evaluačních dotazníků
  • • podle formy otázek na položky otevřené – nestrukturované a uzavřené a strukturované
  • • podle účelu lze dělit např. na zkoumání zájmů, názorů, postojů apod.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/PSVP_Mod12