PdF:PSVP_Mod12 Monitoring and Evaluation of E - Course Information
PSVP_Mod12 Monitoring and Evaluation of Educational Counseling
Faculty of EducationAutumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- PSVP_Mod12/KombiPred01: Fri 15. 11. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studium pro výchovné poradce (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit účastníky se specifickými metodami a postupy, využívanými k monitorování a evaluaci činnost výchovného poradce a v širším smyslu poradenského působení školy.
- Syllabus (in Czech)
- Monitorovací schéma školy a spolupráce s vedením školy při procesu autoevaluace
- Základní pojmy – evaluace a hodnocení, autoevaluace, sebehodnocení, interní a externí evaluace systému práce výchovného poradce. Smysl a podstata evaluace a evaluačních procesů a jejich vazba na aktuálně platnou legislativu. V souvislosti s autoevaluačními procesy vysvětlit pojmy oblast, cíl, kritérium, indikátor, metody, pravidla při jejich používání v praxi.
- Vztah dosahovaných výsledků a plánu práce výchovného poradce. Obsah spolupráce s vedením školy, řízení kvality výchovného poradenství a její místo v systému řízení školy.
- Metody shromažďování informací pro proces monitorování a evaluace
- Pojem monitorování jako proces průběžného a systematického shromažďování a zpracovávání dat o průběhu realizace plánu práce výchovného poradce.
- Pravidla a zákonitosti používání základních metod shromažďování informací: pozorování, rozhovor, obsahová analýza edukačních produktů žáků, dotazník, diskuse, inscenační metody, anketa, analýza SWOT, hospitace apod.
- Jak pracovat s informacemi a daty z monitorovacího, evaluačního a autoevaluačního procesu
- Analýza zjištěných dat a celkového stavu, jejich vyhodnocení. Posouzení z hlediska stanovených cílů. Vyhodnocení silných a slabých stránek, konkretizace zjištěných výsledků, vysvětlení příčin zjištěných výsledků, přijetí konkrétních opatření. Stanovit kdo, kdy a jak bude informován o přijatých opatřeních a jakými novými úkoly bude pověřen.
- Typy monitorovacích a evaluačních dotazníků
- • podle formy otázek na položky otevřené – nestrukturované a uzavřené a strukturované
- • podle účelu lze dělit např. na zkoumání zájmů, názorů, postojů apod.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 2.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/PSVP_Mod12