PdF:PSVP_Mod1 Introduction to the Study, Bac - Course Information
PSVP_Mod1 Introduction to the Study, Background of Educational Counseling in Education
Faculty of EducationAutumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Lenka Ondráčková (lecturer)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- PSVP_Mod1/KombiPred01: Fri 4. 10. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš, L. Ondráčková
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studium pro výchovné poradce (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Cíle výukového modulu:
• poskytnout účastníkům podrobné informace k plánu a průběhu studia;
• poskytnout účastníkům prostor pro reflexi výchozích představ o studiu a prezentaci individuálních očekávání, cílů a zkušeností;
• seznámit účastníky s prostředím ke komunikaci, sdílení studijních materiálů a výstupů, se způsobem a cíli poskytování zpětné vazby a evaluace kurzu;
• zahájit evaluaci kurzu vzhledem k rozvoji kompetencí účastníků;
• seznámit účastníky s organizačním, teoretickým a kompetenčním rámcem kurzu. - Syllabus (in Czech)
- Přehled témat výuky:
- • strukturou modulů studia zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci,
- • kompetence a očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců v rámci školního poradenského pracoviště,
- • etické požadavky profese a studia;
- • prostor pro seznámení účastníků, představení zkušeností a očekávání;
- • organizační a technický kontext studia – využití IS MUNI, podmínky úspěšného ukončení modulů, způsob práce a způsob evaluace kurzu, struktura modulů zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci;
- • očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců a jejich kompetencím v rámci školního poradenského pracoviště;
- • etický rámec profese a studia;
- • vybrané poradenské teorie a přístupy nabízející pojmovou mapu, která umožňuje rychlejší a hlubší orientaci v souvislostech, nacházení rychlejší a bezpečnější cesty pří volbě diagnostických a intervenčních metod a také postupné utváření vlastního poradenského přístupu;
- • rozmanitost, komplexita a vývoj poradenství včetně hledání jeho optimálního modelu v měnících se společenských a ekonomických podmínkách u nás a v zahraničí – tyto poznatky mají přispět k porozumění stávající situaci rostoucí profesionalizace poradenství ve školách a vzdělávacím systému.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 2.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/PSVP_Mod1