PSVP_Mod1 Introduction to the Study, Background of Educational Counseling in Education

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Mgr. Lenka Ondráčková (lecturer)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
PSVP_Mod1/KombiPred01: Fri 4. 10. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš, L. Ondráčková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíle výukového modulu:
• poskytnout účastníkům podrobné informace k plánu a průběhu studia;
• poskytnout účastníkům prostor pro reflexi výchozích představ o studiu a prezentaci individuálních očekávání, cílů a zkušeností;
• seznámit účastníky s prostředím ke komunikaci, sdílení studijních materiálů a výstupů, se způsobem a cíli poskytování zpětné vazby a evaluace kurzu;
• zahájit evaluaci kurzu vzhledem k rozvoji kompetencí účastníků;
• seznámit účastníky s organizačním, teoretickým a kompetenčním rámcem kurzu.
Syllabus (in Czech)
  • Přehled témat výuky:
  • • strukturou modulů studia zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci,
  • • kompetence a očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců v rámci školního poradenského pracoviště,
  • • etické požadavky profese a studia;
  • • prostor pro seznámení účastníků, představení zkušeností a očekávání;
  • • organizační a technický kontext studia – využití IS MUNI, podmínky úspěšného ukončení modulů, způsob práce a způsob evaluace kurzu, struktura modulů zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci;
  • • očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců a jejich kompetencím v rámci školního poradenského pracoviště;
  • • etický rámec profese a studia;
  • • vybrané poradenské teorie a přístupy nabízející pojmovou mapu, která umožňuje rychlejší a hlubší orientaci v souvislostech, nacházení rychlejší a bezpečnější cesty pří volbě diagnostických a intervenčních metod a také postupné utváření vlastního poradenského přístupu;
  • • rozmanitost, komplexita a vývoj poradenství včetně hledání jeho optimálního modelu v měnících se společenských a ekonomických podmínkách u nás a v zahraničí – tyto poznatky mají přispět k porozumění stávající situaci rostoucí profesionalizace poradenství ve školách a vzdělávacím systému.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/PSVP_Mod1