PdF:SOp136 Praxe souvislá volnočasová - Informace o předmětu
SOp136 Praxe souvislá volnočasová
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 10 dnů. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Bc. Zuzana Dvořáková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (cvičící)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Plančárová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Aktivní činnosti se všemi věkovými skupinami, volnočasové pobyty v přírodě, organizování táborů a podobných aktivit v oblasti volnočasové pedagogiky. Studenti se budou aktivně a tvořivě podílet na činnostech s dětmi, mládeží a dospělými. Součástí pedagogické praxe bude vypracování písemných záznamů, deník praxe atd., které jsou součástí pedagogického portfolia vytvářeného v průběhu studia.
- Výstupy z učení
- Student/ka je schopen/a připravit program pro konkrétní cílovou skupinu (charakteristickou věkem, dovednostmi a dalšími specifiky, např. děti cizinců – uprchlíků, z dětských domovů, školní třída, nadané děti apod.) a zprostředkovat ho cílové skupině.
- Osnova
- Volnočasová souvislá praxe - rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti sociální komunikace, diagnostiky, animace volnočasových aktivit, atd. - organizace volnočasových aktivit - pobyty v přírodě s různými skupinami dětí, mládeže a dospělých - letní aktivity zaměřené na volnočasové činnosti
- Literatura
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
- Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Daniela Sobková Zounková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 149 s. ISBN 9788073671983. info
- PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 93 s. ISBN 80-210-2033-4. info
- Výukové metody
- praxe v odborných zařízeních
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagog. praxe Studenti v průběhu pedagogické praxe vytváří deník praxe Obsahuje charakteristiku a filozofii zařízení, instituce, aktivity, které se student věnuje v rámci praxe, každodenní podrobné zápisy a informace, zaznamenávání metod, jednotlivých činností, případových studií atd., reflexe a analýza pedagogické praxe. Součástí bude hodnocení supervizora a potvrzení o absolvování praxe. Písemné záznamy mohou být obohaceny o různé náměty, hrové aktivity, zajímavé postřehy atd. Konečná podoba záleží na tvořivosti a aktivitě studentů. Součástí praxe budou podrobné písemné záznamy, které si student bude vést od prvního po pátý semestr. Jedná se o pedagogické portfolio, které studenti budou předkládat jednak v průběhu jednotlivých praxí, dále bude součástí závěrečné bakalářské zkoušky a v konečném stádiu lze tyto hodnotné materiály předložit budoucímu zaměstnavateli. Obsah portfolia: 3x deník praxe (součást souvislé praxe volnočasové, sociální a výběrové) 2x analýza a reflexe z pedagogické praxe (součást průběžné praxe volnočasové a sociální)
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/ekurzy/Praxe_Bp/index.qwarp
Studijní materiály a detailní informace najdete v interaktivní osnově v ISu. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SOp136