PdF:Pd1ZK_DCP2 Methodology of Reading and Wri - Course Information
Pd1ZK_DCP2 Methodology of Reading and Writing II
Faculty of EducationSpring 2000
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Miroslava Novotná (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Miroslava Novotná
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Prerequisites (in Czech)
- Pd1ZK_DCP1 Methodology of Reading and Wri
Předpokladem je absolvování podzimního semestru ukončeného zápočtem. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4)
- Syllabus (in Czech)
- Cíle vyučování čtení v osnovách programů schválených MŠMT. Čtení jako součást výuky českému jazyku v primární škole.
- Faktory ovlivňující rozvoj čtenářských dovedností. Dítě na počátku školní docházky. Školní zralost.
- Kvalitativní a kvantitativní znaky čtení. Problematika tichého a hlasitého čtení.
- Čtení s porozumění jako cíl a prostředek dalšího vzdělávání.
- Čtení a jeho vliv na rozvoj kognitivního procesu.
- Pedagogické a psychologické aspekty rozvoje čtenářských dovedností. Zpracování informací, kódování a dekódování signálů.
- Práce se souvislým textem (vyprý ávění, výklad, pouzie, dokumenty)a s nesouvislým textem (diagramy, obrázky, tabulky, grafy)
- Diagnostika porozumění, práce se standardizovanými a nestandardizovanými testy,
- Nestandardizované testy, tvorba otázky jako diagnostického prostředku.
- Literature
- HAVEL, Jiří, Bohumíra FABIÁNKOVÁ and Miroslava NOVOTNÁ. Výuka čtení a psaní na 1. stupni základní školy. In Výuka čtení a psaní na 1. stupni základní školy. Brno: Paido, 1999, 81 pp. ISBN 80-85931-64-8. info
- MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie : specifické poruchy čtení [Matějček, 1995]. Vyd. 3., upr. a rozš. Jinočany: H & H, 1995, 270 s. ISBN 80-85787-27-X. info
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995, 56 s. ISBN 8085931052. info
- SANTLEROVÁ, Květoslava. 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní. Vyd. 2. Brno: Jitka Spiesová, 1995, 49 s. info
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Rozvoj grafomotoriky v předškolním věku. 1. vyd. Brno: Centrum pro další vzdělávání učitelů MU v Brně, 1994, 45 s. : il. info
- ČAPKA, František and Květoslava SANTLEROVÁ. Stručný vývoj písma. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 51 s. ISBN 8021009179. info
- ČAPKA, František and Květoslava SANTLEROVÁ. Vývoj písma v kostce. 1. vyd. Brno: Učebnice a knihy, 1994, 91 s., pří. info
- SRNCOVÁ, Jana. Levorukost u dětí předškolního a mladšího školního věku. 1990, 98 s. info
- MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie. Praha: SPN, 1988. info
- TŘESOHLAVÁ, Zdeňka. Lehká mozková dysfunkce v dětském věku. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Avicenum, zdravotnické nakladatelství, 1986, 224 s. info
- TŘESOHLAVÁ, Zdeňka. Lehká mozková dysfunkce v dětském věku. Vydání 1. Praha: Avicenum, 1983, 198 stran. info
- BLATNÝ, Ladislav and Bohumíra FABIÁNKOVÁ. Prvopočateční čtení a psaní. Vyd. 1. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Brně, 1981, 102 s. info
- PENC, Václav. Metodika psaní : prozatímní učebnice pro pedagogické fakulty. Vyd. 4. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1968, 91 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: konzultace
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2000, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2000/Pd1ZK_DCP2