Ch4_6P6X Block Teaching Practice 1 Chemistry

Faculty of Education
Spring 2001
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. RNDr. Milan Soldán, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Alena Vozdecká
Prerequisites (in Czech)
Ch4_5P6X Day-Release Teach Practice Che
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Pedagogická praxe je nedílnou součástí povinných předmětů studia učitelství chemie. Hlavním smyslem je propojení teorie výuky chemie s konkrétní vzdělávací praxí na základních školách. Pedagogická praxe posluchačů učitelství chemie ZŠ je koncipována třístupňově:
  • 1. stupeň - jednosemestrální průběžná, 5. semestr 2 hod. týdně (náslechy u různých učitelů, analýzy náslechů)
  • 2. stupeň - dvoutýdenní souvislá individuální pedagogická praxe, 6. semestr (náslechy, výstupy posluchačů, asistentské práce dle zadání katedry, analýza a hodnocení vyučujícím a metodikem)
  • 3. stupeň - třítýdenní souvislá individuální pedagogická praxe posluchačů s předem danými požadavky a záměry (7. semestr).
  • Náslechy se týkají povinné výuky chemie (hodin základního typu a hodin laboratorních cvičení), příp. i výuky volitelné a zájmové. Hlavní metodou je pozorování, registrace průběhu a rozbor výsledků formou diskuse. Předpokladem zápočtu je aktivní účast v posthospitačních diskusích.
  • Před realizací výstupů posluchačů jsou využívány individuální konzultace s vyučujícími a metodiky předmětu, materiální vybavení příslušné školy i fakulty.
  • 2. stupeň pedagogické praxe probíhá na školách ve městě Brně pod vedením učitelů vybrané základní školy a ve spolupráci s katedrou. Jeho náplní je 6 hodin výstupů a 6 hodin hospitací - obojí s rozborem a hodnocením, zapojení do organizačních prací třídy a školy pod vedením učitele ZŠ nebo SŠ a podle časových možností také učitele z katedry chemie PdF MU.
Literature
  • Rys J.: Hospitace v~pedagogické praxi. Praha, SPN 1989.
  • KLIČKOVÁ, Marie. Problémové vyučování ve školní praxi. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 118 s. ISBN 8004235220. info
  • KOUBA, Luděk. Výzkum tvorby a využití materiálních didaktických prostředků pro školy základní a střední. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 247 s. info
  • KOUBA, Luděk. Výzkum tvorby a využití materiálních didaktických prostředků pro školy základní a střední : sborník. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 186 s. info
  • BLÁHA, Václav. Výchova mimo vyučování na základních školách. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 116 s. info
  • SKALKOVÁ, Jarmila. Od teorie k praxi vyučování na střední všeobecně vzdělávací škole. Vydání 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983, 206 stran. URL info
  • JANÁS, Josef and Žofie MORAWITZOVÁ. Pedagogická praxe z fyziky. Vyd. 1. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Brně, 1983, 91 s. info
  • Cvičení z pedagogické praxe. Edited by Eva Vyskočilová. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 94 s. info
  • RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 147 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: pedagog. praxe
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
The course is also listed under the following terms Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004.
  • Enrolment Statistics (Spring 2001, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/Ch4_6P6X