PdF:SPMG_MSP2 Methodology - Special Schools - Course Information
SPMG_MSP2 Methodology - Special Schools 2
Faculty of EducationSpring 2001
- Extent and Intensity
- 16/0. 12 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education Teacher Training (programme PdF, M-SPD)
- Syllabus (in Czech)
- Vzdělávací program Základní škola, alternativní program Obecná škola se zaměřením na český jazyk na 1. st., psychologické základy vyučování čtení, psaní, vývoj metod prvopočátečního psaní a čtení, etapy výuky čtení podle analyticko-syntetické metody, metodický postup při výuce čtení, nedostatky a poruchy ve výuce čtení, vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, význam didaktických her při osvojování si dovednosti čtení
- Literature
- Vzdělávací program Základní škola. Obecná škola. Praha
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995, 56 s. ISBN 8085931052. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Spring 2001, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/SPMG_MSP2