PdF:SP4_MSP1 Methodology - Special Schools - Course Information
SP4_MSP1 Methodology - Special Schools 1
Faculty of EducationSpring 2002
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS4)
- Syllabus (in Czech)
- Český jazyk. Vzdělávací program Základní škola, alternativní program Obecná škola se zaměřením na český jazyk na 1. st., psychologické základy vyučování čtení, psaní, vývoj metod prvopočátečního psaní a čtení, etapy výuky čtení podle analyticko-syntetické metody, metodický postup při výuce čtení, nedostatky a poruchy ve výuce čtení, vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, význam didaktických her při osvojování si dovednosti čtení
- Literature
- Novotná, M. Pojetí výuky čtení a psaní na 1. stupni primární školy. Brno: 1997
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2002, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2002/SP4_MSP1