SPR_SPDG Spec.ped.diagnostika

Pedagogická fakulta
jaro 2002
Rozsah
0/16/0. 4 kr. Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Halešová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Pojetí speciálně pedagogické diagnostiky, její význam, členění podle věkových kategorií, zvláštnosti podle druhu postižení, průběh, podmínky, výsledky a využití pro praxi, požadavky na vlastnosti diagnostických metod, oblasti speviálně pedagogické diagnostiky podle zaměření, diagnostické situace Přehled nejpoužívanějších metod a diagnostických situací, oblasti speciálně pedagogické diagnostiky podle zaměření – rozumové oblasti a vědomosti, sociabilita a sociální oblast, diagnostika rodinného prostředí, motorika a grafomotorika, kresba, lateralita, sebeobsluha, verbální schopnosti, hra
Literatura
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015950. info
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. In Vybrané okruhy a speciál. pedagog.diagnost.a využití v praxi. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, s. 1-89. ISBN 80-210-1595-0. info
Metody hodnocení
Typ výuky: konzultace
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2003.