PdF:CL4_DKL2 Chapters from Lit. Meth. 2 - Course Information
CL4_DKL2 Chapters from Literature Methodology 2
Faculty of EducationSpring 2004
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education - Timetable
- Tue 11:05–11:50 učebna 60
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Klasifikace vyučovacích metod. 2. Metodologie výuky literatury na základní škole. 3. Uplatnění slovních, situačních, inscenačních, brainstormingových aj. metod a didaktických her ve výuce literární výchovy. 4. Motivační metody, specifičnost interpretační metody na 2. stupni základní školy. 5. Hodnocení, zkoušení a klasifikace v literární výchově. 6. Testy a jejich uplatnění ve výuce literatury. 7. Osobnost učitele, komunikace mezi učitelem a žáky v literární výchově. 8. Problémové situace a úlohy v literární výchově, tvořivost. 9. Interpretace a kritické myšlení. 10.Vybrané literárněvědné teorie jako možná inspirace interpretační práce s textem. (Témata navazují na přednášky z předchozího semestru.)
- Literature
- FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. (Creative Writing.). 1st ed. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 pp. ISBN 80-85931-99-0. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole. 2. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997, 120 s. ISBN 80-7082-364-X. info
- KOŽMÍN, Zdeněk. Interpretace básní. Vyd. 2., přeprac. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 186 s. ISBN 8021016949. info
- CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982, 572 s. URL info
- CENEK, Svatopluk. Úvod do teorie literární výchovy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 231 s. URL info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška Požadavky k zápočtu: úspěšné zvládnutí závěrečného testu zaměřeného na přednášená témata.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/CL4_DKL2