PdF:OP3BK_DPIT Practicum - Info. & Comm. Tech - Course Information
OP3BK_DPIT Practicum on Information and Communication Technology
Faculty of EducationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Jiří Strach, CSc. (lecturer)
Ing. Josef Vojáček, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská - Prerequisites (in Czech)
- Podmínky zkoušky (z předmětu: OP3BK_DPIT) : - 75 % docházky (první 5 hodinový blok a individuální konzultace (dne 31.3.2006 mezi 11.00 a 12.20 hod.) nebo skupinová konzultace (14.4.2006 od 13.00 do 14.20 hod.)nebo 19.5. od 13.00 do 14.20 hod.)- viz rozdělení do skupin. - exkurze do MZK a konspekt z odborné knihy ze svého oboru vypůjčené v průběhu exkurze (vyjímečně vypůjčené z jiné knihovny), - 1 vyplněný rozřazovací test a 4 vypracované protokoly z prostudované tématiky, - zodpovězení otázek v rámci testu nebo ústní zkoušky v termínu vypsanémn ve zkouškovém období. Pomůcky pro posluchače Vzhledem k polopraktickému charakteru předmětu jsou nezbytně nutné rovněž některé pomůcky pro posluchače. V souladu se současným dostupným vybavením lze doporučit alespoň následovné, které by si měli posluchači obstarat sami a nosit je do výuky: - sluchátka (s delším přívodem) od wolkmenu apod., - prázdná disketa, - prázdný CD. Další pomůcky mohou být postupně upřesněny vyučujícím.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 120 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/120, only registered: 0/120 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Tento nový předmět klade pro posluchače za cíl získání základních vědomostí a dovedností z oboru komunikačních a zvláště pak didaktických technologií i prohloubení znalostí získaných v prvním semestru například v předmětu Úvod do studia. Pro studenty bez didakticko technologické průpravy může být tento předmět užitečný pro úspěšné studium dalších disciplín bakalářského studia zejména svým servisním charakterem. Zároveň jde o vyrovnání vědomostí a dovedností posluchačů s různou úrovní předchozí přípravy v tomto směru.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Technologie vzdělávání jako edukační věda 2. Komunikace 3. Rozdělení vyučovacích prostředků 4. Podmínky práce v laboratoři a na počítačové síti 5. Internet 6. Počítač jako jeden z prostředků k výuce 7. Střih videa a zvuku na počítači a využití výukových filmů 8. Dataprojektor a jeho možnosti 9. Digitální kamera, její popis a využití ve výuce 10. Rozdíly mezi zpětným projektorem a vizualizérem 11. Textové editory 12. Tabulkové procesory 13. Využití elektronických grafických materiálů ve výuce 14. Zvuk a rozhlas na počítači 15. Video a televize na počítači 16. Některé ostatní důležité programy 17. Vybavení multimediální učebny a její vyžití pro výuku 18. Multimédia a e-learning 19. Právní otázky používání software 20. Exkurze do Moravské zemské knihovny
- Assessment methods (in Czech)
- Závěrečná zkouška proběhne písemnou formou. Ke zkoušce posluchači dále doloží: - 4 vypracované protokoly a vyplněný rozřazovací test ze skript - konspekt z publikace z oboru (dle vlastní volby), kterou získali v souvislosti s exkurzí do MZK.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/OP3BK_DPIT