OP3BK_POD General Methodology

Faculty of Education
Spring 2005
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 120 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/120, only registered: 0/120
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Obecná didaktika navazuje na pedagogické a psychologické poznatky, které si studenti osvojili v předcházející fázi studia. Vytváří obsahové i metodologické předpoklady pro úspěšné zvládnutí oborových (předmětových) didaktik a pedagogické praxe.
Syllabus (in Czech)
  • Cílem výuky a studia je osvojit si myšlení moderní didaktiky v systémových souvislostech výchovně-vzdělávacích jevů a současně položit základy pro úspěšnou vyučovací praxi. 1. Interaktivní a komunikační aspekty výchovně-vzdělávací práce 2. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků, formování celé jejich osobnosti. 3. Diferenciace a individualizace práce se žáky 4. Inovace, experimentování a další zkvalitňování výuky 5. Alternativní přístupy k tvorbě kurikula, k metodám výuky, k využívání moderní didaktické techniky a k řízení výchovně-vzdělávacího procesu. 6. Základní didaktické situace, vzájemné souvislosti a zvlání elementárních didaktických dovedností. 7. Tvůrčí přístup k řešení didaktických situací ve školské praxi spolu s metodami učitelovy sebereflexe.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014.
  • Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/OP3BK_POD