PdF:OP3BK_PsVP Developmental Psychology - Course Information
OP3BK_PsVP Developmental Psychology
Faculty of EducationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Otto Čačka (lecturer)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 120 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/120, only registered: 0/120 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Výchovná i vzdělávací činnost pedagoga se musí nezbytně opírat jak o znalost činitelů a obecných zákonů duševního vývoje, tak o pochopení principů obecných charakteristik duševního dění v jednotlivých vývojových etapách. Předmětem ontogenetické psychologie je tedy nejen popis kvalit racionálně-kognitivních a imaginativně-emotivních procesů, ale i analýza dopadu specifických akcelerátorů a stresorů subjekt-objektové situace, postižení obvyklých adaptačních potíží, poruch a nemocí, včetně základních principů optimalizace výchovného působení.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Obecné zákony dynamiky vývojových změn 2. Periodizace vývoje 3. Vývojové změny psychiky v raném dětství 4. Charakteristika duševních projevů předškolního období 5. Kvality rozumově-poznávacích procesů v dětství a prepubertě 6. Změny imaginativně-emotivních funkcí v průběhu dětství 7. Vnějších vlivy a jejich dopad v období dětství a prepuberty 8. Adaptační potíže, poruchy a neurotické příznaky v dětství a prepubertě 9. Dopad obvyklých výchovných stylů 10. Principy optimalizace výchovného působení v dětství 11. Úroveň racionálně-kognitivních procesů v průběhu dospívání 12. Proces rozvoje imaginativně-emotivních funkcí dospívajících 13. Faktory subjekt-objektové interakce v dospívání 14. Duševní poruchy a nemoci dospívajících
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/OP3BK_PsVP