CL1ZK_DLV2 Methodology - Teaching Literature 2

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/6. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Prerequisites (in Czech)
CL1ZK_DLV1 Didactics of Literary Educ.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět se zaměřuje na literárněvýchovnou složku předmětu čtení a literární výchova, na problematiku specifičnosti recepce uměleckého textu dětmi mladšího školního věku, na aplikaci interpretačních postupů při práci s uměleckým textem ve výuce a na další metody a formy práce přispívající k rozvoji a upevňování dětského čtenářství a literární gramotnosti.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Recepce uměleckého textu. 2. Literárněvýchovný proces a jeho fáze, komunikační aspekt literárněvýchovného procesu. 3. Literárněvýchovná interpretace jako jedna z fází literárněvýchovného procesu, metody interpretace ve škole. 4. Spektrum metod a forem práce v literární výchově. 5. Mimočítanková četba, motivace k četbě, využití didaktických her.
Literature
  • ZÍTKOVÁ, Jitka. Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2.-5. ročníku základní školy. Brno: PdF MU, 2004, 56 pp. ISBN 80-210-3327-4. info
  • VAŘEJKOVÁ, Věra. Literárněvýchovná interpretace uměleckého textu na 1. stupni základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 95 s. info
  • CHALOUPKA, Otakar. Škola a počátky dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 101 s. ISBN 80-85865-41-6. info
  • TOMAN, Jaroslav. Vybrané kapitoly z didaktiky čtení a literární výchovy. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta v Českých Budějovicích, 1990, 70 s. info
  • OBERT, Viliam. Práca s literárnym textom pre deti a mládež. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1985, 132 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: konzultace Požadavky ke zkoušce: zpracování vzorové přípravy na hodinu literární výchovy (pro 4. nebo 5. ročník); znalost teorie didaktiky literární výchovy dle zadaných tematických okruhů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/CL1ZK_DLV2