FJ3MP_VPx2 Teaching Practice 2

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Department of French Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Two-weeks long continuous teaching practice. This teaching practice is an imitation of all professional competencies of a teacher.
Syllabus
  • 1. Listening to lesson of class teachers. 2. Students own teaching performances (minimum 10 lessons). 3. Keeping the teaching diary. 4. Acquaintance with inspections, library work, computer room work, staff meetings, etc.
Literature
  • BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
  • FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
  • MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
Assessment methods (in Czech)
K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe ve francouzském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2007, Spring 2008.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/FJ3MP_VPx2