PdF:SV4BP_ANDS Adult Education Seminar - Course Information
SV4BP_ANDS Adult Education Seminar
Faculty of EducationSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Timetable
- Tue 10:15–11:50 učebna 33, Tue 12:00–13:35 učebna 33
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Výchova a vzdělávání dospělých (VVD) je významným fenoménem současné doby, vzdělávání úzce souvisí se sociální prací i multikulturní výchovou neboť je důležitým mechanismem, který bývá velmi často významným řešením sociální situace různě znevýhodněných skupin, zahrnuje mimo jiné didaktickou teorii vyučování, zásady, metody a formy VVD, výuku dospělých jako komunikační proces, sebevýchovu, sebevzdělávání, volný čas dospělých, dospělý ve volném čase, netradiční didaktické systémy, rekvalifikace, motivační faktory k učení, distanční studium, funkce vzdělávání v postproduktivním věku, fenomén stáří, sociální situaci seniorů
- Syllabus (in Czech)
- Andragogika, její význam a poslání, současná situace ve vzdělávání dospělých, trendy v andragogiceVýchova a vzdělávání dospělých (VVD) v kontextu současné společnosti, u nás i ve světě Didaktická teorie vyučování dospělých. Didaktické formy.Didaktické metody.Výuka dospělých jako komunikační proces, kreativita dospělého. Sebevýchova a sebevzdělávání dospělých. Volný čas dospělých a dospělý ve volném čase.Rekvalifikace, distanční studium, atd.Stáří jako společenský fenomén, příprava na stáří, odchod do důchodu, funkce vzdělávání v postproduktivním věku, Univerzity III. věku, Srovnávací andragogika, vzdělávání dospělých ve vybraných zemích. Nabídka vzdělávacích programů určených dospělým (vězeňství, sociální práce, atd.)Vzdělávání dospělých v souvislosti se sociální prací, multikulturní výchovou a sociální pedagogikou
- Literature
- BENEŠ, Milan. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 1999, 129 s. ISBN 8071843814. info
- MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha: CODEX Bohemia, 1998, 271 s. ISBN 80-85963-52-3. info
- ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 1. vyd. Praha: Panorama, 1990, 435 s. : i. info
- JŮVA, Vladimír. Mimoškolská výchova dospělých. 1. vyd. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 1986, 118 s. URL info
- Assessment methods (in Czech)
- Témata pro vystoupení v seminářích:Posuďte sociální mobilitu a změny v životních šancích současné společnosti a reakce na ně. Demokratizace společnosti příležitost k sociálnímu vzestupu jedince, dalšími opěrnými body mohou být: otázka zaměstnanosti, role vzdělávání a podnikání, vnímání změn v životních šancích. Vzdělávání v postproduktivním věku, sociální situace seniorů u nás a ve světě, stárnutí populace, atd. Povinnosti studentů:Studium literatury; seznámení s problematikou prostřednictvím odborné literatury Recenze vybrané publikace z oblasti andragogiky, článku, skript zaměřených na oblast vzdělávání dospělých, atd. v rozsahu dvou stran, recenze je nutné odevzdat v předstihu, podle dohodyPodmínky k zápočtu:Vytvořit projekt, který má ambice řešit vybrané téma z problematiky vzdělávání dospělých. Projekt musí mít náležitosti kladené na tento druh práce grantová agentura, předloha projektu, atd. Rozsah 5 stran, řádkování 1,5; velikost písma 12, na třech stranách podrobný popis projektu. Projekt bude odevzdán nejpozději 14 dní před závěrečným seminářem; studenti obhájí projekty v průběhu závěrečného semináře. Návrh témat vhodných ke zpracování v projektu:rekvalifikační kurz, vzdělávací program, volnočasovou aktivitu pro konkrétní věkovou skupinu, návrh do programu celoživotního vzdělávání, vzdělávání v podnicích a organizacích, vzdělávání seniorů (univerzity třetího věku), osvětová školení, korespondenční kurz, řešení lokální, regionální aj. problematiky, atd. Návrh témat vhodných ke zpracování v projektu rekvalifikační kurz, vzdělávací program, volnočasovou aktivitu pro konkrétní věkovou skupinu, návrh do programu celoživotního vzdělávání, vzdělávání v podnicích a organizacích, vzdělávání seniorů (univerzity třetího věku), osvětová školení, korespondenční kurz, řešení lokální, regionální aj. problematiky, atd.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/SV4BP_ANDS