SV4BP_SPX2 Block Teaching Practice 2 - Social

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Prerequisites (in Czech)
Přímá výchovná práce s dětmi, mládeží nebo dospělými a průběžné vedení pedagogické dokumentace.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Získání dovedností a zkušeností výchovně-vzdělávací práce se svěřenou klientelou v oblasti metodické, organizační, odborné a pedagogické. Praxe je zaměřena na oblast sociální práce a multikulturní výchovu, studenti si vyberou aktivitu, popřípadě budou pracovat s klientem v oblasti sociální práce a sociální péče. Součástí praxe budou písemné záznamy o praxi, vedení deníku praxe, monitoring případných metod sociální práce atd.
Syllabus (in Czech)
  • Součástí vzdělávání sociálních pedagogů je pedagogická praxe, kterou studenti absolvují v průběhu celého studia. Zaměření, cíle a úkoly praxe jsou rozvrženy do jednotlivých semestrů. Sociální praxe má tyto základní cíle:Ř představit studentům, budoucím potenciálním sociálním pedagogům a sociálním pracovníkům okruh možných pracovních příležitostí, oslovit prostřednictvím studentů trh práceŘ rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti sociální práceŘ představit v různých organizacích obor sociální pedagogika se zaměřením na volný čas a nabídnout prostřednictvím studentů budoucí odborníky pro oblast mimoškolní výchovy, volný čas a sociální práci
Literature
  • ZAPLETAL, Miloš. Hry na hřišti a v tělocvičně (Variant.) : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1987] : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1997]. info
  • PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999, 93 pp. ISBN 80-210-2033-4. info
  • BAKALÁŘ, Eduard. Psychohry. Edited by Bohuslav Blažek. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 1995, 186 s. ISBN 8070211393. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: pedagog. praxe Studenti si samostatně vyhledají zařízení, instituci, atd., kde budou vykonávat praxi. Deník souvislé praxe sociální (10 a více stran) Obsahuje charakteristiku a filozofii zařízení, instituce, aktivity, které se student věnuje v rámci praxe, každodenní podrobné zápisy a informace, zaznamenávání metod, jednotlivých činností, případových studií atd., reflexe a analýza pedagogické praxe.Součástí bude hodnocení supervizora a potvrzení o absolvování praxe.Písemné záznamy mohou být obohaceny o různé náměty, hrové aktivity, zajímavé postřehy z praxe atd. Konečná podoba záleží na tvořivosti a aktivitě studentů. Navrhovaná zařízení:Ústavy sociální péče, úřady sociální péče, protidrogová centra, poradny pro ženy a dívky v tísni, azylové domy, diagnostický ústav, mediační a probační služba, oblast prevence, romská centra, centra pro uprchlíky, školní a mimoškolní zařízení, která navštěvují děti se sociálně znevýhodněného prostředí, děti imigrantů a školy s vysokým procentem romských žáků, aj. Studenti předloží deník praxe z podrobnými zápisy a analýzou, součástí deníků je potvrzení o absolvování praxe
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/SV4BP_SPX2