PdF:SZ7BP_2AB1 Cizí jaz. B - jazyk anglický - Informace o předmětu
SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Duncan Hendy, B.A. (cvičící) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2AB1/01: Út 12:50–14:30 učebna 53, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/02: Út 14:35–16:15 učebna 53, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/03: Út 16:20–17:55 učebna 6, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/04: St 13:45–15:20 učebna 6, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/05: St 15:20–17:05 učebna 6, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/06: Út 7:40–9:15 učebna 11, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/07: Út 10:15–11:50 učebna 41, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/08: St 8:30–10:05 učebna 42, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/09: St 11:05–12:45 učebna 2, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/10: St 15:30–17:05 učebna 2, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/11: Čt 7:40–9:15 učebna 10, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/12: Čt 13:45–15:20 4008, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/13: Čt 15:30–17:05 učebna 5, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/14: Čt 17:10–18:45 učebna 5, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/15: Po 9:20–11:00 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/16: Po 12:50–14:30 učebna 37, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/17: Út 9:20–11:00 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/18: Út 12:50–14:30 učebna 56, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/19: Út 14:35–16:15 učebna 54, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/20: St 14:35–16:15 učebna 4, J. Kollárová - Předpoklady
- SZ7BP_1AB1 English A
V rámci povinne volitelného predmetu Cizí jazyk B se student seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi v anglictine (survey, written presentation, discursive composition, summary). K uspesnemu ukonceni predmetu a pripusteni ke zkousce se vyzaduje aktivní úcast na jazykových cviceních, ústní a písemné prezentace, vcetne prezentace na záver semestru. Pro zaregistrovani predmetu Cizi jakyk B se vyzaduje zápocet z predmetu Cizí jazyk A. Pri ústní zkousce z predmetu Cizí jazyk B se proverí odpovídající schopnosti cetby a prekladu odborného autentického textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzacních témat. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- V rámci povinne volitelného predmetu Cizí jazyk B se student seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi v anglictine (survey, written presentation, discursive composition, summary). K uspesnemu ukonceni predmetu a pripusteni ke zkousce se vyzaduje aktivní úcast na jazykových cviceních, ústní a písemné prezentace, vcetne prezentace na záver semestru. Pri ústní zkousce z predmetu Cizí jazyk B se proverí odpovídající schopnosti cetby a prekladu odborného autentického textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzacních témat.
- Osnova
- Semester 2 1. Current problems in Czech schools, especially bullying, lack of young teachers, etc. Text 5. (Discussion. Arguing the point. Essay writing - 'How to tackle bullying in schools'. Role-play.) Weeks 1-3 2. Rules and Restrictions, Crime and Punishment. Text 10. (Expressing opinion in writing. Discussion, arguing the point. Presentation - slogans, posters, arguing the point) Weeks 4-6 3. Interpersonal relations. Non-verbal Communication. Body Language. Text 14 (Opinion exchange, deduction. Picture descriptions. Surveys similarities, differences. Role-play.) Weeks 7-8 4. Teaching profession. Advantages and disadvantages. Learning difficulties in schools. Weeks 9-11 5. Gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration. Texts 8, 11 (Supporting an argument. Problem solving. Discursive composition - pros, cons, conclusions.) Weeks 12-13 Special task: My field of study. (My course of study, departments, lessons,hot issues in my specialisation, current resources - 1st year student experience, etc.) Weeks 1-14 Last week of the term - final presentations Examination requirements see below - Informace učitele
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- VACEK, Jiří a Matthew NICHOLLS. English Texts With Tests II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2002, 109 s. Skripta. ISBN 80-210-2945-5. info
- Metody hodnocení
- Practical lessons, including surveys, written presentations, etc. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for Summary Presentation at the end of the semester. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Examination: A Analysis of an authentic English or American text (approximately 5000 words)linked to the students field of study. B Discussion - compulsory topic for all students while analysing the special text during their examination - My field of study. Hot issues in my specialisation. Current resources. C Conversation: 1. Education in the Czech Republic compared with the U.K. and U.S. systems. 2. Growing up, growing old (adolescence, adulthood, ageing). 3. 21st century problems (environment, drug abuse, illnesses, wars, terrorism, etc) 4. Rules and restrictions. Crime and punishment. 5. Interpersonal relations. Non-verbal communication. 6. Mind, body, stress, health, sport. Healthy lifestyle. 7. Gender, race, ethnic minorities,immigration. 8. People and cultural differences. Globalization versus national identity. 9. Learning difficulties in the Czech school. 10. Teaching profession. Advantages and disadvantages.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- SZ7BP_1AB2 Cizi jazyk B - anglicky English Language Course for Intermediate Students. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations, incl. Summary Presentation at the end of the semester. Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet! The student who has not completed continuous assessments during the particular semester can not be credited!
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Pro uspešné ukončení předmětu jsou v průběhu semstru předepsány průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/SZ7BP_2AB1