PdF:SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický - Informace o předmětu
SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - anglický
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2AB1/01: Po 10:40–11:25 učebna 11, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/02: Út 12:30–13:15 učebna 41, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/03: St 9:45–10:30 učebna 51, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/04: Čt 11:35–12:20 učebna 21, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/06: Čt 8:50–9:35 učebna 33, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/08: Út 11:35–12:20 učebna 41, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/09: St 11:35–12:20 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/10: St 9:45–10:30 učebna 52, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/11: St 8:50–9:35 učebna 52, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/12: Čt 8:50–9:35 učebna 36, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/13: Čt 11:35–12:20 4008, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/15: St 11:35–12:20 4008, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/17: St 9:45–10:30 učebna 53, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/18: Po 11:35–12:20 učebna 2, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/19: Čt 9:45–10:30 učebna 33, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/20: St 8:50–9:35 učebna 51, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/21: St 10:40–11:25 4008, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/22: Čt 9:45–10:30 učebna 36, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/23: St 8:50–9:35 učebna 53, Š. Dohnalová
SZ7BP_2AB1/24: St 10:40–11:25 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/27: Čt 12:30–13:15 učebna 21, D. Dvořáková - Předpoklady
- SZ7BP_1AB1 English A
A pass in SZ7BP_1AB1 The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 77 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B1. Student se seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi (práce s textem, prezentace, diskuse, argumentace, aj). Student se naučí základům následujících jazykových dovedností: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev, prezentace a obhajoba svého názoru v anglickém jazyce. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(65% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
- Osnova
- SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický Weeks 1 - 4 Topic 1. Current problems in Czech schools. Advantages and disadvantages of teaching. Text 18. (Discussion, arguments based on experience. Role-play.) Grammar revision: Conditionals (revision) Consequence of tences Weeks 5 - 7 Topic 2. Rules and restrictions. Crime and punishment. Text 11. (Discussion, arguing, supporting arguments. Presentation skills. Mini-presentations based on slogans, posters.) Grammar revision: Modals (probability) Weeks 8 - 10 Topic 3. Current issues in the world in respect to the students' specialization (environment, society including disabilities, gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration, politics, terrorism, etc). Text 6 or 7. (Discussion. Problem solving. Expressing opinion. Reflections based on notes, posters.) Grammar revision: Future tenses. Countables, uncountables. Weeks 11 - 14 Topic 4. My field of study. Building specialized vocabulary. Conference presentations to fellow students with keywords and difficult vocabulary-board work. Current resources related to my specialization including e-resources. Professional language - skills and language of presentations. Exam requirements: Written test Part A - grammar (30%) Part B - topics (30%) Final presentation (40%) !! If a student does not give the final presentation in front of the class, he/she cannot be credited. If a student does not pass the final presentation, he/she must come to an oral exam and speak on the same topic but reaching the required level of presentation skills. !!
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Metody hodnocení
- Examination requirements: Written test Part A - grammar (30%) Part B - topics (30%) Final presentation (40%) !! If a student does not give the final presentation in front of the class, he/she cannot be credited. If a student does not pass the final presentation, he/she must come to an oral exam and speak on the same topic but reaching the required level of presentation skills. !!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(65% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Level B1 Course. Level B 1 Final Test.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/SZ7BP_2AB1