PdF:SZ7BP_2NB1 Cizí jaz. B - jazyk německý - Informace o předmětu
SZ7BP_2NB1 Cizí jazyk B - jazyk německý
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2NB1/01: Po 9:20–11:00 učebna 9, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/02: Po 12:50–14:30 učebna 9, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/03: Út 12:50–14:30 budova E - učebna 26, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/04: Út 14:35–16:15 budova E - učebna 26, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/05: Čt 17:10–18:45 učebna 21, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/06: Út 12:50–14:30 učebna 41
SZ7BP_2NB1/07: Út 14:35–16:15 učebna 42 - Předpoklady
- SZ7BP_1NB1 Cizí jaz. A - jazyk německý
Předmět Cizí jazyk B-německý navazuje na předmět Cizí jazyk A-německý. Předpokladem je tedy úspěšné absolvování tohoto předmětu /Cizí jazyk A-německý/. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Předmět Cizí jazyk B - německý navazuje na předmět Cizí jazyk A - německý.Cílem výuky tohoto předmětu je: Porozumět autentickým německým textům s náročnější a speciálnější slovní zásobou,se složitějšími syntaktickými a myšlenkovými konstrukcemi /ve srovnání s texty předmětu Cizí jazyk A - německý/, používat různé styly čtení, určit klíčové výpovědi a hlavní myšleny textu, orientovat se v něm a najít potřebné informace. Porozumět rozhovorům a delším souvislým promluvám- referát nebo projev, naučit se strategie poslechu. S použitím literatury připravit krátký referát s následnou diskusí, účastnit se diskusí a rozhovorů k zadaným tématům vést diskusi. Vypracovat písemné resumé a anotaci k zadanému textu, napsat jednoduchou žádost a formální dopis /jednoduchý formální text/.
- Osnova
- Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: 1., 2., 3. Woche:Wünsche und Wirklichkeit: Konjunktiv beim Sprechen und Schreiben benutzen, sich über Wünsche und irreale Vorstellungen äußern- Gegenwart und Vergangenheit,Bedingungssätze,höfliche Bitte. 4.,5., 6. Woche: Sport, Gesundheit und Ernährung, neue Berufe und Ideen: über erfolgreiche Berufsideen berichten, Diskussion Pro und Contra, Interview und Radionachrichten hören, indirekte Fragesätze bilden, Passiv benutzen 7., 8., 9. Woche: Politik und die neueste Geschichte: über die Geschichte lesen und sprechen, Plusquamperfekt benutzen, Annahmen über die Zukunft - Futur, eine Wahlrede hören, eine Statistik verstehen, erklären und kommentieren 10., 11. 12.Woche: Musik, Film, Theater,Literatur:Dürrenmatt: Der Besuch der alten Dame - eine Inhaltsangabe,über kulturelle Veranstalltungen berichten,Partizipien und partizipiale Konstruktionen bilden,indirekte Rede
- Literatura
- Aufderstrasse, H., Muller J., Storz, T. Delfin Lehrbuch, Teil 2, Max Hueber Verlag, 2002
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: jazykova cvičení. Zkouška písemná i ústní. Die Prüfung: 1.Schriftlicher Test in der letzten Unterrichtswoche: Leseverstehen eines vorher nicht bekannten Textes, Resümee,grammatische und syntaktische Konstruktionen, Studenten arbeiten mit dem Wörterbuch 2. Mündliche Prüfung A. Mein Studium an der Hochschule und mein Studienfach - eine Information und ein Gespräch B. Präsentation eines authentischen deutschen Textes mit Bezug auf die jeweilige Studienrichtung, am besten auf eine Seminararbeit oder auf eine andere Arbeit,Umfang des Textes 4 bis 5 Seiten A4 C. Diskussion zu dem Thema des präsentierten Textes, bzw. der ganzen Arbeit D. Charakterisierung eines der Texte aus dem Unterricht (2 Semester,Lehrbuch, Xerokopien) Konversation zu dem Thema des Textes
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru pruběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/SZ7BP_2NB1