SZ7BP_2NB1 Cizí jazyk B - jazyk německý

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
Garance
PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_2NB1/01: Po 9:20–11:00 učebna 9, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/02: Po 12:50–14:30 učebna 9, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/03: Út 12:50–14:30 budova E - učebna 26, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/04: Út 14:35–16:15 budova E - učebna 26, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/05: Čt 17:10–18:45 učebna 21, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/06: Út 12:50–14:30 učebna 41
SZ7BP_2NB1/07: Út 14:35–16:15 učebna 42
Předpoklady
SZ7BP_1NB1 Cizí jaz. A - jazyk německý
Předmět Cizí jazyk B-německý navazuje na předmět Cizí jazyk A-německý. Předpokladem je tedy úspěšné absolvování tohoto předmětu /Cizí jazyk A-německý/.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 86 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět Cizí jazyk B - německý navazuje na předmět Cizí jazyk A - německý.Cílem výuky tohoto předmětu je: Porozumět autentickým německým textům s náročnější a speciálnější slovní zásobou,se složitějšími syntaktickými a myšlenkovými konstrukcemi /ve srovnání s texty předmětu Cizí jazyk A - německý/, používat různé styly čtení, určit klíčové výpovědi a hlavní myšleny textu, orientovat se v něm a najít potřebné informace. Porozumět rozhovorům a delším souvislým promluvám- referát nebo projev, naučit se strategie poslechu. S použitím literatury připravit krátký referát s následnou diskusí, účastnit se diskusí a rozhovorů k zadaným tématům vést diskusi. Vypracovat písemné resumé a anotaci k zadanému textu, napsat jednoduchou žádost a formální dopis /jednoduchý formální text/.
Osnova
  • Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: 1., 2., 3. Woche:Wünsche und Wirklichkeit: Konjunktiv beim Sprechen und Schreiben benutzen, sich über Wünsche und irreale Vorstellungen äußern- Gegenwart und Vergangenheit,Bedingungssätze,höfliche Bitte. 4.,5., 6. Woche: Sport, Gesundheit und Ernährung, neue Berufe und Ideen: über erfolgreiche Berufsideen berichten, Diskussion Pro und Contra, Interview und Radionachrichten hören, indirekte Fragesätze bilden, Passiv benutzen 7., 8., 9. Woche: Politik und die neueste Geschichte: über die Geschichte lesen und sprechen, Plusquamperfekt benutzen, Annahmen über die Zukunft - Futur, eine Wahlrede hören, eine Statistik verstehen, erklären und kommentieren 10., 11. 12.Woche: Musik, Film, Theater,Literatur:Dürrenmatt: Der Besuch der alten Dame - eine Inhaltsangabe,über kulturelle Veranstalltungen berichten,Partizipien und partizipiale Konstruktionen bilden,indirekte Rede
Literatura
  • Aufderstrasse, H., Muller J., Storz, T. Delfin Lehrbuch, Teil 2, Max Hueber Verlag, 2002
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
Metody hodnocení
Typ výuky: jazykova cvičení. Zkouška písemná i ústní. Die Prüfung: 1.Schriftlicher Test in der letzten Unterrichtswoche: Leseverstehen eines vorher nicht bekannten Textes, Resümee,grammatische und syntaktische Konstruktionen, Studenten arbeiten mit dem Wörterbuch 2. Mündliche Prüfung A. Mein Studium an der Hochschule und mein Studienfach - eine Information und ein Gespräch B. Präsentation eines authentischen deutschen Textes mit Bezug auf die jeweilige Studienrichtung, am besten auf eine Seminararbeit oder auf eine andere Arbeit,Umfang des Textes 4 bis 5 Seiten A4 C. Diskussion zu dem Thema des präsentierten Textes, bzw. der ganzen Arbeit D. Charakterisierung eines der Texte aus dem Unterricht (2 Semester,Lehrbuch, Xerokopien) Konversation zu dem Thema des Textes
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru pruběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.