PdF:ZS1MP_PD2 Pract. Method. - Integ. Sci. F - Course Information
ZS1MP_PD2 Practical Methodology - Integrated Science Foundations 2
Faculty of EducationSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Dana Křivánková (seminar tutor), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (deputy)
Mgr. Pavel Kubíček (seminar tutor), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (deputy)
doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc. (seminar tutor), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (deputy)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (seminar tutor)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Pavel Vyhňák (seminar tutor)
Mgr. Ivana Hiklová (assistant) - Guaranteed by
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Pavel Kubíček - Timetable
- Tue 7:40–9:15 učebna 1, Tue 7:40–10:05 učebna 50, Tue 7:40–10:05 učebna 27, Tue 7:40–10:05 učebna 2, Tue 9:20–13:35 učebna 2
- Timetable of Seminar Groups:
ZS1MP_PD2/02: No timetable has been entered into IS.
ZS1MP_PD2/03: No timetable has been entered into IS.
ZS1MP_PD2/04: No timetable has been entered into IS.
ZS1MP_PD2/05: No timetable has been entered into IS.
ZS1MP_PD2/06: No timetable has been entered into IS. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- 1. Komplexní metodické zpracování modelového tématu učiva : - struktura metodického zpracování tématu, - příprava pomůcek a pracovních listů pro výuku, organizace kooperativního učení, práce ve dvojicích, skupinová výuka, - zařazení didaktických her do výuky, - problémové, integrované a projektové vyučování 2. Hospitace na ZŠ s rozborem edukačního prostředí. 3. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v praxi na ZŠ. 4. Příprava projektu a podle možnosti jeho realizace v praxi
- Syllabus (in Czech)
- 1. Komplexní metodické zpracování modelových témat učiva : - struktura metodického zpracování tématu, - příprava pomůcek a pracovních listů pro výuku, organizace kooperativního učení, práce ve dvojicích, skupinová výuka, - zařazení didaktických her do výuky, - problémové vyučování 2. Hospitace na ZŠ s rozborem vyučovací hodiny. 3. Příprava mikrovýstupu a jeho realizace v praxi na ZŠ. 4. Příprava projektu a podle možnosti jeho realizace v praxi
- Literature
- PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003, 156 s. ISBN 80-86473-37-6. info
- PODROUŽEK, Ladislav and Jan JŮZA. Didaktika přírodovědy :(vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí). 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000, 131 s. ISBN 80-7082-636-3. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra and Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 2. vyd. Brno: Paido, 1996, 23 s. ISBN 8085931265. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno: Paido, 1996, 59 s. ISBN 8085931311. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra. Didaktika prvouky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995, 55 s. ISBN 8085931036. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra and Hana HORKÁ. Náměty do prvouky. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 27 s. ISBN 8085931044. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/ZS1MP_PD2