ZS1MP_SDH2 History of Music - Audio Seminar 2

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Michal Košut, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Vladimír Richter (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Department of Music – Faculty of Education
Contact Person: Marie Doležalová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je podat přehled o vývojových obdobích hudební tvorby od počátků do současnosti. Výběr skladeb je orientován na díla vhodná pro práci s dětmi mladšího školního věku. Základním kritériem je srozumitelsnost po stránce obsahové a formální.
Syllabus (in Czech)
  • Romantismus- raný německý romantismus, vrcholný romantismus, pozdní romantismu Česká hudba v období romantismu Romantismus v ruské hudbě Hudba 20. století Výběr skladeb a jejich rozbor se zaměřením na učitelství pro 1. stupeň základní školy. Zápočet: Písemný rozbor jedné poslechové skladby - hudebně vyjadřovací prostředky / melodie, rytmus, tempo, dynamika, forma, žánr atp./
Literature
  • HERDEN, Jaroslav, Eva JENČKOVÁ and Jiří KOLÁŘ. Hudba pro děti : vysokoškolská učebnice : studium učitelství pro 1. stupeň základní školy [Herden, 1992]. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1992, 194 s., [8. ISBN 80-7066-522-X. info
  • ČERNUŠÁK, Gracian. Dějiny evropské hudby. 2. vyd. Praha: Panton, 1972, 527 s. info
Assessment methods (in Czech)
poslechový seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/ZS1MP_SDH2