PdF:CH2BP_6P1S Bases of Didactics of Chem. - Course Information
CH2BP_6P1S Bases of Didactics of Chemistry
Faculty of EducationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová - Timetable
- Thu 8:50–9:35 učebna 7, Thu 14:20–16:00 učebna 7
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Tento seminář by měl být významným předělem mezi asistentským bakalářským modulem a následným profesním modulem magisterským. Teoreticky student vychází ze znalostí a zkušeností, které získal především v předmětech společného základu, zejména v disciplinách pedagogických a psychologických. Seznámí se dále s přístupy, jak vnímat, hodnotit a posuzovat reálné pedagogické fragmenty i celé vyučovací hodiny. Prakticky bude tyto přístupy individuálně realizovat a o výsledcích svých analýz informovat.
- Syllabus (in Czech)
- Semestr a jeho struktura : 1. a 2. týden - základní informace o předmětu, jeho smyslu, zařazení předmětu do systému didaktické přípravy učitele chemie (přírodních věd), instrukce pro samostatné náslechy, jejich evidence, dokumentace a jejich posuzování a hodnocení. 3. a 4. týden – systém učiva chemie na ZŠ, charakter učiva, návaznost na přírodovědu pro 1. stupeň ZŠ, učivo chemie a přístupy v duchu Rámcově vzdělávacího programu, teorie a praxe na ZŠ, školní pokusy, bezpečnost práce. 5. – 7. týden – samostatná činnost studentů na školách. 8. – 10. týden – zpracovávání získaných informací, eventuální konzultace s didaktikem. 11. – 12. týden – individuální vyhodnocení činnosti studenta, klasifikace.
- Literature
- ŠIMONÍK, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy (Introduction in the study of the bases of didacties.). Brno: MSD s.r.o. Brno, 2005, 141 pp. Škola v praxi, svazek 3. ISBN 80-86633-33-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář Požadavky ke zkoušce : Absolvování vstupních přednášek a diskusí. Absolvování minimálně tří náslechů vyučovacích hodin chemie na ZŠ. Zpracování předepsané dokumentace a její individuální obhajoba.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/CH2BP_6P1S