PdF:CH2MP_2W4S Project Education at School - Course Information
CH2MP_2W4S Project Education at Primary School
Faculty of EducationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Projektová výuka na ZŠ je připravit studenty na zásadní obrat v pojetí výuky přírodovědných předmětů na základní škole, což je plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Těžiště práce spočívá jednak v teoretickém zdůvodnění těchto vzdělávacích inovací a zejména v samostatné práci studentů, kteří v rámci semestrální práce sestavují konkrétní výzkumné projekty.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura semestru : 1.Informace o základních východiskových dokumentech MŠMT, které tvoří teoretickou ideu daného předmětu. 2.Pedagogické, psychologické a sociální aspekty projektové výuky, její zvláštnosti, smysl a kompatibilita s obecným vzdělávacím systémem. 3.Pojetí projektu, jeho smysl, strukturace a obecné přístupy. Vztah konkurence a kooperace ve výuce na ZŠ. 4.Konfrontace obsahu učiva chemie na ZŠ s konkrétními projektovými náměty. Výběr interdisciplinárních témat pro zpracování do projektu. Strukturace tvořeného projektu. 1.Samostatná práce studentů, včetně možných konzultací. Literární rešerše jako východisko pro zpracování vlastního projektu. 2.Obhajoba zpracovaného projektu v rámci závěrečných seminářů. Struktura zpracovaného projektu: 1.Téma projektu, jeho smysl a zdůvodnění. 2.Cíl projektu a jeho fragmentace na cíle dílčí. 3.Použité metody výzkumné práce. 4.Konfrontace cílů projektu s aktuální separovanou výukou přírodovědných předmětů. 5.Teoretická interdisciplinární východiska, závěry teoretických přístupů. 6.Praktická interdisciplinární činnost a konkrétní realizační výstupy. 7.Předpoklad možné funkčnosti, inspirativnosti a smyslu realizačního klimatu (např. kreativní a imaginativní přístupy, harmonie individuálního a týmového, participace a satisfakce, prožitky žáků ... ).
- Literature
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé? (How perceive and perform project class pupils and teachers?). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Paido, 2003, 6 pp. ISBN 80-7315-046-8. info
- JANÍK, Tomáš and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Projektové vyučování. Komenský. 2002, vol. 127, p. 2-4. ISSN 0323-0449. info
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti vypracují skupinový projekt na zadané téma a odučí jej v reálném prostředí na ZŠ. Hodnoceno bude vypracování a praktické uskutečnění projektu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/CH2MP_2W4S