CH2MP_2W4S Project Education at Primary School

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Helena Pelcová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Projektová výuka na ZŠ je připravit studenty na zásadní obrat v pojetí výuky přírodovědných předmětů na základní škole, což je plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Těžiště práce spočívá jednak v teoretickém zdůvodnění těchto vzdělávacích inovací a zejména v samostatné práci studentů, kteří v rámci semestrální práce sestavují konkrétní výzkumné projekty.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura semestru : 1.Informace o základních východiskových dokumentech MŠMT, které tvoří teoretickou ideu daného předmětu. 2.Pedagogické, psychologické a sociální aspekty projektové výuky, její zvláštnosti, smysl a kompatibilita s obecným vzdělávacím systémem. 3.Pojetí projektu, jeho smysl, strukturace a obecné přístupy. Vztah konkurence a kooperace ve výuce na ZŠ. 4.Konfrontace obsahu učiva chemie na ZŠ s konkrétními projektovými náměty. Výběr interdisciplinárních témat pro zpracování do projektu. Strukturace tvořeného projektu. 1.Samostatná práce studentů, včetně možných konzultací. Literární rešerše jako východisko pro zpracování vlastního projektu. 2.Obhajoba zpracovaného projektu v rámci závěrečných seminářů. Struktura zpracovaného projektu: 1.Téma projektu, jeho smysl a zdůvodnění. 2.Cíl projektu a jeho fragmentace na cíle dílčí. 3.Použité metody výzkumné práce. 4.Konfrontace cílů projektu s aktuální separovanou výukou přírodovědných předmětů. 5.Teoretická interdisciplinární východiska, závěry teoretických přístupů. 6.Praktická interdisciplinární činnost a konkrétní realizační výstupy. 7.Předpoklad možné funkčnosti, inspirativnosti a smyslu realizačního klimatu (např. kreativní a imaginativní přístupy, harmonie individuálního a týmového, participace a satisfakce, prožitky žáků ... ).
Literature
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé? (How perceive and perform project class pupils and teachers?). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Paido, 2003, 6 pp. ISBN 80-7315-046-8. info
  • JANÍK, Tomáš and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Projektové vyučování. Komenský. 2002, vol. 127, p. 2-4. ISSN 0323-0449. info
Assessment methods (in Czech)
Studenti vypracují skupinový projekt na zadané téma a odučí jej v reálném prostředí na ZŠ. Hodnoceno bude vypracování a praktické uskutečnění projektu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/CH2MP_2W4S