PsSZ_VPS Developmental Psychology

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Otto Čačka (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Otto Čačka
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Magda Nesnídalová
Prerequisites (in Czech)
PsSZ_UPS Úvod do psychologie && NOW( PsSZ_SVPS Developmental Psychology Seminar )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 51 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Výchovná i vzdělávací činnost pedagoga se musí nezbytně opírat jak o znalost činitelů a obecných zákonů duševního vývoje, tak o pochopení principů obecných charakteristik duševního dění v jednotlivých vývojových etapách. Předmětem ontogenetické psychologie je tedy nejen popis kvalit racionálně-kognitivních a imaginativně-emotivních procesů, ale i analýza dopadu specifických akcelerátorů a stresorů subjekt-objektové situace, postižení obvyklých adaptačních potíží, poruch a nemocí, včetně základních principů optimalizace výchovného působení.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět vývojové psychologie Metody vývojové psychologie Subjekt objektová interakce, činitelé vývoje Periodizace vývoje Psychologická charakteristika novorozence, kojence a batolete Charakteristika rac.-kogn. funkcí v dětství a prepubertě Změny a charakter imag.-emot. funkcí osobnosti dítěte Dětské duševní potíže, poškození a poruchy vývoje Obecná charakteristika dospívání Sebepoznání, sebepojetí a seberealizace v průběhu dospívání Některé specifické výchovné problémy v dospívání Charakteristika zralé osobnosti
Literature
  • LANGMEIER, Josef and Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006, 368 stran. ISBN 9788024712840. URL info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace (Psychology of Mental Development of Children and Adolescent with Optimisation Factors). první. Brno: DOPLNĚK, 2000, 377 pp. ISBN 80-7239-060-0. info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. 3. dopl. vyd. Tišnov: SURSUM, 1997, 156 s. ISBN 80-85799-03-0. info
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996, 353 s. ISBN 8071843172. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška Test
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/PsSZ_VPS