SP4MK_SPVS Special Education - School Age Children (Teaching the Hearing Impaired)

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0/3. 10 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Radka Horáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
General issues concerning counselling, system of pedagogical-psychological counsellig, care centre for children with hearing impairment, other types of counselling centre, acoustic aspects, development of speech, investigation of hearing, early re-education, audiology.
Syllabus (in Czech)
  • Vymezení pojmu diagnostika, speciálně pedagogická diagnostika a surdopedická diagnostika. Metody speciálně pedagogické diagnostiky, metody a techniky surdopedické diagnostiky. Týmová spolupráce při komplexním diagnostickém vyšetření sluchových vad a mezioborové vztahy. Vymezení systému poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a současné legislativní podmínky poskytování poradenských služeb. Střediska rané péče a speciálně pedagogická centra pro sluchově postižené, náplň činností a personální obsazení. Osobnostní a profesní předpoklady poradenského pracovníka.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2008.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/SP4MK_SPVS