PdF:SV4BP_TDV Teorie dramatické výchovy - Informace o předmětu
SV4BP_TDV Teorie dramatické výchovy
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Rozvrh
- Čt 14:20–16:00 budova C - učebna 8
- Předpoklady
- - studium odborné literatury - seminární práce na zadané téma
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou podrobněji seznámeni s historií a teorií dramatické výchovy. Východiska pro teoretická zobecnění hledají studenti v propojení divadelní teorie s ostatními vědními disciplínami ( psychologie, filozofie, pedagogika, sociologie). Předmět reflektuje praktickou zkušenost studentů získanou z dosavadních praxí na školách a to jak pro definování klíčových pojmů dramatické výchovy, tak i pro seznámení se se základními kategoriemi didaktiky dramatické výchovy: cíl, obsah, metody a formy výuky.
- Osnova
- Historie dramatické výchovy Teorie dramatické výchovy Současný stav DV Metodika a didaktika dramatické výchovy Formy dramatické výchovy Dětské a studentské divadlo Učitel dramatické výchovy
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá formou přednášek a aktivních diskusí vzathujících se k problematice DV. Předmět je zakončen zkouškou. studenti jsou povinni splnit 80% účast na přednáškách. V průběhu semestru zpracovávají zadané téma formou seminární práce.
- Informace učitele
- MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : IPOS, 1998. ISBN 80 -7068-103-9 VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy, Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80- 86106 02-0 BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9. BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha : Gamma, 1991. ISBN 80-900145-0-X. ANFIELD, J.- WELLS, H. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-028-6. DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha : SPN, 1976. HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 1. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-79-8. HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 2. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-80-1. HICKSON, A. Dramatické a akční hry. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0. MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-105-5. MACHKOVÁ, E. Struktura výchovné dramatiky a příprava učitele. Praha : DAMU, 1993. MACHKOVÁ, E. Základy dramatické výchovy. Praha : SPN, 1980 MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra.Hradec Králové : KSS, 1981. MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu.Praha, Artama 2001. ISBN 80-901660-2-4. PAVLOVSKÁ, M. Tvořivá dramatika ve výuce slohu. Brno : CERM, 1996. ISBN 80-7521-035-3. PAVLOVSKÁ, M. Dramatická výchova. Brno : CERM, 1998. ISBN 80-7204-071-5. PAVLOVSKÁ, M. ed. Cesta současné školy ke škole tvořivé.Brno : MSD, 2002. ISBN80-86633-02-0. SMITH, CH. A. Třída plná pohody. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-82-8. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-06-4. VALENTAJ. Učit se být. Praha : STROM, 2000. ISBN 80-86106-08-X. VYSKOČILOVÁ, E.- HERMOCHOVÁ, S. Interakční hry pro školní děti. Praha : Karolinum 1991. ISBN 80-7066-387-5.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SV4BP_TDV