Bi1BK_ABIC Applied Biology Practice

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Iva Frýzová (seminar tutor)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Kateřina Ševčíková (assistant)
Guaranteed by
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
These programs enable not just obtaining of new experiences and developing personal skills of students and teachers, but also a research centred on European dimension in education. In the context of the General Education Program being elaborated for basic education, students prepare teaching projects aimed not only at instruction, but also at problem solving, communication, work activities and cooperation by e-learning. The psychodidactical model of tuition, based on the situational learning, the reflection and the action research has been called “Dynamical Model of Learning by Doing“.
Syllabus
  • - Education for the 21st century, - Environment, Sustainability and Health, - the Education of Primary School Teachers - Learning by Doing - “Dynamical Model of Learning by Doing”= programme: "Den Země", "Globe", "Ozon" etc.
Literature
  • HRADIL, Radomil, a kol.:Česká biozahrada. Olomouc: Fontána, 2000.174 s. ISBN 80-86173-46-X
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Edited by Jan Tupý - Jaroslav Jeřábek. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 126, 92. ISBN 8087000021. info
  • HORKÁ, Hana and Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1998, 101 s. ISBN 8085931540. info
  • BENNET, Jill and Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
  • HUTCHINGSOVÁ, Merryn and Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
Assessment methods (in Czech)
Aktivní výuka za pomoci e-learningu na principu konstruktivistické didaktiky. Zakončeno zápočtem za aktivní plnění úkolů v průběhu semestru.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Povinný předmět pro specializaci Environmentální vzdělávání a pěstitelství
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: blok.
Information on course enrolment limitations: Pouze pro absolventy ZS1BK_IVZ I, ZS1BK_IVZ II,ZS1BK_IVZ III,ZS1BK_PAEK,ZS1BK_ZBUC
The course is also listed under the following terms Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/Bi1BK_ABIC