PdF:Bi2BP_FYZP Animal Physiology Laboratory - Course Information
Bi2BP_FYZP Animal Physiology Laboratory
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. - Timetable
- Mon 7:55–9:35 učebna 5
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Biology (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je pochopení průběhu životních dějů a hlavních funkcí orgánových soustav v rámci integrace všech dějů probíhající v živočišném organismu. Na hranicích s dalšími biologickými obory objasnit význam základních komponent živočišných těl, průběhy metabolických, řídících a reprodukčních funkcí Důležité je i vytvoření základního postoje k živým organismům pochopení nezbytnosti vzniku, vývoje i zániku života. Poznatky integrují dřívější zoologickou problematiku , pomáhají k lepšímu chápání biologicko-zoologických souvislostí
- Syllabus
- 1. Fyziologie jako vědní disciplína, souvislosti 2. Látkové složení živočišného těla, vývoj fyziologických funkcí 3. Celková látková výměna, výživa 4. Příjem a zpracování živin trávení 5. Výměna plynů dýchání 6. Tělní tekutiny, oběh 7. Žlázy s vnitřní sekrecí 8. Homeostáza (osmoregulace, exkrece, vylučování, termoregulace) 9. Rozmnožování živočichů 10. Regulace a) humorální b)nervová 11. Nervová soustava - smysly 12. Svaly 13. Funkční principy NS
- Literature
- viz www stránky katedry
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/Bi2BP_FYZP