PdF:HV1MK_HNN2 Instrument Playing 2 - Course Information
HV1MK_HNN2 Instrument Playing 2
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc. (seminar tutor)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Dagmar Ryšánková (seminar tutor)
doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloš Šmerda (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D.
Department of Music – Faculty of Education
Contact Person: prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- HV1MK_HNN1 Playing an Instrument 1
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4, specialization Music)
- Course objectives (in Czech)
- Prohlubování dovedností v doprovodu lidových a umělých písní. Transpozice písní. Hra krátkých přednesových skladeb, vhodných pro poslechové činnosti dětí.
- Syllabus (in Czech)
- Hra 15 písní z učebnic a zpěvníků pro 6. - 9. ročník ZŠ. Příprava skladeb pro závěrečnou zkoušku - z období baroka, klasicismu, romantismu, hudby 20. století. Zkouška: hra 15 písní (předehra, mezihra, dohra, transpozice) hra 8 skladeb - výběr z jednotlivých slohových období Doporučená litertaura: Učebnice HV pro 6. - 9. ročník ZŠ (autoři Mouryc a kol. Charalambidis a kol., Mihule, Střelák atd.)
- Assessment methods (in Czech)
- cvičení
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught in blocks.
General note: Určeno pro studenty Učitelství 1. stupně - specializace Hv.
Information on the extent and intensity of the course: 4 hodiny.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/HV1MK_HNN2