OP3BP_DOS Provoz obchodu a služeb

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavla Stejskalová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsah tohoto předmětu je zaměřen na zísání znalostí o vnitřních strukturách a vnějších vazbách podniku, pojetí informačního systému podniku, zvládnutí soudobých konkurenčních faktorů, řízení jakosti, poznání moderního pojetí psychologie a sociologie v manažerské praxi.
Osnova
  • I. Provoz obchodu Obsahem tohoto bloku je poznání o možnostech ovládání podniků jako subjektů ekonomické aktivity. Úroveň informací, znalost vnitřních struktur a vnějších vazeb podniku je základem pro koncepční pojetí informačního systému podniku. Pro zvládnutí soudobých konkurenčních faktorů je nezbytná znalost řízení jakosti. II. Psychologie a sociologie řízení Obsahem této části je poznání moderního pojetí psychologie a sociologie v manažerské praxi, která se neustále vyvíjí a podléhá inovačním změnám. Získané poznatky mohou přinést „konkurenční výhodu“ v kariérním růstu a přispět k úspěchu v podnikatelské činnosti. III. Řízení provozu obchodu a služeb Cílem bloku je zvládnutí strategie marketingového mixu v oblasti obchodu a služeb. Znalost distribučních cest, obchodních činností podniku a efektivní komunikace se zákazníkem jsou základním předpokladem úspěšnosti obchodního podniku.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k zápočtu: Vypracovat koncepci řízení malého obchodního podniku.
Informace učitele
Literatura: Základní: SVOBODA S. Informační systém podnikatelských subjektů, VŠE Praha, 2000, ISBN 80-245-0058-2 . BEDRNOVÁ E. Psychologie a sociologie řízení, Management Press, Praha 2004, ISBN 80-7261-064-3 Doporučená . VEBER,J. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Grada Publising, spol. s.r.o., Praha 2002
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014.